گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تولید روزانه 118 تن تخم مرغ و گوشت مرغ در کاشان

خبر

تولید روزانه 118 تن تخم مرغ و گوشت مرغ در کاشان


رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: در این شهرستان روزانه 63 تن تخم مرغ خوراکی و 55 تن گوشت مرغ تولید می شود.
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان مجید کافی زاده در همایش بهینه سازی مصرف سوخت در واحد های مرغداری این شهرستان گفت: 250 واحد مرغداری گوشتی در کاشان در امر تولید این میزان تخم مرغ و مرغ فعالیت دارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بهینه سازی مصرف سوخت در واحد های مرغداری افزود: 10 کارگاه آموزشی با جدیدترین دستگاهها و تجهیزات گرمایشی و تهویه سالن ها و اتوماسیون جهت آشنایی مرغداران برگزار شده است.

به گفته وی تاکنون50 واحد مرغداری شهرستان 20 درصد از واحدهای موجود با استفاده از تسهیلات مربوطه در قالب خود اجرایی و یا تسهیلات بانک برای بهینه سازی مصرف سوخت واحدهای خود اقدام کرده اند.

کارشناس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان نیز در ادامه این همایش با اشاره به اتلاف انرژی به خصوص انرژی حرارتی در فصول سرد سال در واحدهای مرغداری بر اهمیت بحث عایق بندی سالن ها تاکید کد و گفت: می توان با عایق بندی دیوار و سقف سالن ها میزان اتلاف انرژی حرارتی را تا 70 درصد کاهش داد.

دکتر علیرضا رحیمی آمادگی دانشگاه کاشان در این راستا با مرغداران را اعلام و موفقیت این طرح ها نظرات کارشناسان پژوهشکده انرزی در دستیابی به کاهش مصرف سوخت در مرغداریها با تمایل همکاری متقابل مرغداران را تضمین کرد.

همایش بهینه سازی مصرف سوخت در واحد های مرغداری شهرستان کاشان با همکاری پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان با حضور جمعی از مرغداران این شهرستان در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بر گزار شد./س


11 / 4 / 1391

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد