گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تشکیل قرارگاه عملیاتی برای مبارزه با فحشا و اعتیاد

منصوری:

برای مبارزه با اعتیاد و فحشا قرارگاه عملیاتی تشکیل شود

* آمار نشان می دهد که بیش از 55.7 درصد از جرائم، مربوط به مواد مخدر است.

* چرا چرخه فرهنگی کشور فعال نمی شود و تنها نیروی انتظامی در میدان است

*مشکلات کنونی جامعه از جمله مواد مخدر و فحشا ناشی از عدم کارکرد سیستم فرهنگی کشور است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباسعلی منصوری نماینده مردم آران و بیدگل و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی  پارلمان و در جریان بررسی موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب ما که یک انقلاب فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند که ما اکنون در معرض تهاجم فرهنگی هستیم و این موضوع در حقیقت به این معنا است که از جانب فرهنگی به کشور و هویت ما تعرض شده است.
وی ادامه داد: امروز مرزهای فرهنگی ما در معرض یک تهاجم گسترده است و مواد مخدر بیداد می کند و این مسئله سبب نگرانی خانواده ها شده است. همچنین امروز این مشکلات به بچه های مدارس راهنمایی نیز رسیده و اولویت دوم والدین آموزش است و اولویت اول شان موضوعات فرهنگی مدارس است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما در معرض این تهاجم گسترده قرار دارد و آمار نشان می دهد که بیش از 55.7 درصد از جرائم، مربوط به مواد مخدر است و انواع و اقسام مواد مخدر امروزه به صورت آزادانه در خیابان های ما خرید و فروش می شود و به مشکل عمده کشور ما تبدیل شده است.
منصوری با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی و متولی در این زمینه کجا هستند، گفت: چرا چرخه فرهنگی کشور فعال نمی شود و تنها نیروی انتظامی در میدان است البته نه اینکه دیگران نیستند اما تنها نیروی انتظامی که در چرخه آخر هستند، در معرض دید مردم قرار دارند.
وی ادامه داد: قبل از نیروی انتظامی دستگاه های زیادی قرار دارند که باید در این زمینه اقدام کنند که این دستگاه ها در زمان گرفتن بودجه حاضر هستند و بودجه های کلان کشور به این دستگاه ها اختصاص می یابد اما در میدان عمل کمتر می توان این دستگاه ها را دید و همین مسائل سبب بروز مشکلات کنونی جامعه شده است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مشکلات کنونی جامعه از جمله مواد مخدر و فحشا ناشی از عدم کارکرد سیستم فرهنگی کشور است، تاکید کرد: این دستگاه هایی که به صورت سیتماتیک کار نمی کنند و وقتی در شرایطی قرار داریم که فرهنگ کشورمان دچار تهاجم شده است لازم است یک قرارگاه عملیاتی وجود داشته باشد نه اینکه تنها نیروی انتظامی که هم باید مرز را نگه دارد و هم باید امنیت کشور را برقرار کند، تنها در میدان حضور داشته باشند.
منصوری در پایان خواست تا تمام دستگاه هایی که از بودجه کشور استفاده می کنند پاسخگویی این مشکلات باشند و قرار گاه عملیاتی را ایجاد کنند.