گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

کاشانی ها کمترین سرانه مصرف آب را دارند

خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان:

کاشانی ها کمترین سرانه مصرف آب را دارند

* سرانه مصرف آب در سال 89 این شهرستان 160 لیتر در روز بوده است که این میزان سرانه مصرف  در سال 90 به 140 تا 150 لیتر در روز کاهش یافته است.

ابوالفضل صدرائیه امروز  اظهار داشت: آموزه های دینی مردم این شهرستان در ارتباط با اهمیت آب سبب شده تا مردم این خطه با وجود گرمای طاقت فرسای تابستان منطقه کویری، نسبت به سایر نقاط کشور کمترین سرانه مصرف آب را داشته باشند.
وی بیان مکرر آیات و روایات درباره اهمیت صرفه جویی و پرهیز از اسراف، بهترین شیوه تبلیغ برای صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف دانست و افزود: باید برای استفاده صحیح از این ماده حیاتی با الگوگیری از آموزه ها و اعتقادات دینی، برای مصرف هر قطره از آب شرب برنامه داشت.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، صرفه جویی در مصرف را درست مصرف کردن معنا و تصریح کرد: این مهم مورد تأکید اسلام بوده و تمام خانواده ها مصارف خود را با تدبیر و دوراندیشی مدیریت می کنند.
صدرائیه اسراف را از دیدگاه اسلام، گناه کبیره و عملی ناپسند خواند و عنوان کرد: این مطلب باید در تمام موارد از جمله در مصرف انرژی و مواد غذایی و دیگر امور زندگی نیز رعایت شود.
وی شهرستان کاشان را یکی از شهرهای نمونه در رعایت الگوی مصرف آب اعلام و اضافه کرد: سرانه مصرف آب در سال 89 این شهرستان 160 لیتر در روز بوده است.
به گفته وی این میزان سرانه مصرف آب شهرستان کاشان در سال 90 به 140 تا 150 لیتر در روز کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آبفای کاشان با اشاره به وضعیت بحرانی آب در دشت این شهرستان گفت: دشت کاشان از سال 1357 تاکنون دشت ممنوعه اعلام شده است و هم اکنون نیز هفتمین سال متوالی خشکسالی را تجربه می کند.
به گفته وی شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان با وجود تمام بحران های آب منطقه با اعمال مدیریت در مصرف آب، حتی برای یک دقیقه نیز قطعی و یا جیره بندی آب را در کاشان اعمال نکرده است و بدون اینکه مشترکان متوجه شوند بحران های زیادی را پشت سر گذاشته و توانسته آب مصرفی شهروندان خود را بدون لحظه ای قطعی آب تأمین کند.

شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان دارای 120 هزار مشترک آب در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل است.


منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد