گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تنها 3.5 درصد جمعیت کاشان ورزش می‌کنند

گزارش
رئیس اداره ورزش کاشان:
تنها 3.5 درصد جمعیت کاشان ورزش می‌کنند

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: حدود 3.5 درصد از کل جمعیت این شهرستان به فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند.

 حسین حیدریان پیش‌ازظهر امروز در همایش بزرگ پیاده‌روی این شهرستان اظهار داشت: 12 هزار نفر از جمعیت 300 هزار نفری این شهرستان را ورزشکاران تشکیل می‌دهند

وی با اشاره به وجود بیش از 40 هزار نفر جمعیت سالمند بالای 60 سال در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر ضرورت اجرای برنامه‌های ورزش همگانی در این دو شهرستان تأکید کرد.

حیدریان از فشار خون، دیابت و سکته‌های مغزی و قلبی به عنوان سه عامل مهم مرگ و میر در کشور یاد کرد و گفت: تمام این عوامل مرگ و میر در کشور ناشی از کم‌تحرکی و بی‌تحرکی افراد جامعه است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کاشان نیز در این مراسم ابراز داشت: ورزش همگانی ضامن سلامت جامعه است و جامعه‌ای در مسیر پیشرفت و ترقی قرار می‌گیرد که مردم آن در سلامت کامل فکری و روحی و جسمی قرار داشته باشند.

سعید مدرس‌زاده از برگزاری پیاده‌روی بزرگ کاشانی‌ها در آبان ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی بزرگ کاشانی‌ها با اداره ورزش و جوانان شهرستان در حال فراهم کردن امکانات و هماهنگی‌های لازم هستیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی ‌دو پیاده‌روی بزرگ همگانی برای شش ماهه دوم سال‌جاری افزود: با حضور همگانی شهروندان کاشانی در این دو رخداد مهم ورزش همگانی و درک تأثیر آن بر افزایش سطح سلامت و شادابی آنها به اهمیت پرداختن به ورزش‌های همگانی پی می‌برند.

رئیس سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان نیز در این همایش خاطرنشان کرد: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان فعالیت مستمری در زمینه ورزش‌های همگانی به ویژه پیاده‌روی‌های هفتگی، کوهگشت‌ها و دشت‌گشت‌های خانوادگی، مسابقات دوچرخه‌سواری، اسکیت و ورزش صبحگاهی و شامگاهی در دستور کار خود دارد.

مهدی نادعلی از ایجاد هشت ایستگاه ورزش صبحگاهی و شامگاهی در سطح شهرستان کاشان با استفاده از مربیان مجرب خبر داد و متذکر شد: استقبال از ورزش صبحگاهی توسط شهروندان کاشانی، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان را بر آن داشته تا امکاناتی را نیز برای ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی خود فراهم کند.

به گفته وی، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان علاوه بر فعالیت ورزشی به فعالیت فرهنگی نیز توجه ویژه داشته و برگزاری نماز جماعت در پارک آیت‌الله مدنی برای شهروندان و مسافران تابستانی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی این سازمان است که به شدت مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور صدها نفر از خانواده‌های کاشانی در مسیر پنج کیلومتری اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان تا سازمان رفاهی تفریحی شهرداری این شهرستان برگزار شد.

این همایش با شعار مبارزه با مواد مخدر توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری اداره ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه، اداره بهزیستی و نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد و در پایان به قید قرعه به 15 نفر جایزه نقدی 500 هزار ریالی و به 10 نفر البسه ورزشی اهدا شد.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد