گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پرونده‌های دادگستری کاشان سیر صعودی دارند

خبر

پرونده‌های دادگستری کاشان سیر صعودی دارند


رئیس دادگستری شهرستان کاشان خبر از افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داد.


محمد دهقان اظهار داشت: آمار ورودی پرونده‌ها در سه ماهه اول سال‌جاری را 9 هزار و 672 فقره پرونده است  این در حالی است که در سه ماهه نخست سال گذشته آمار ورودی پرونده‌ها به دادگستری  9 هزار و 464 فقره پرونده بوده است.


این مسئول آمار پرونده‌های مختومه سال گذشته را 8 هزار و 811 فقره پرونده ذکر و عنوان کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری نیز به 8 هزار و 690 فقره پرونده رسیدگی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان کاشان آمار پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف در سه ماهه اول سال‌جاری را 4 هزار و 246 فقره پرونده اعلام کرد.

دهقان همچنین پرونده‌های مانده شورای حل اختلاف در پایان سال گذشته را 4 هزار و 145 فقره ذکر کرد و متذکر شد: از این تعداد پرونده یک‌هزار و 275 فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

وی آمار پرونده ورودی به شورای حل اختلاف این شهرستان را نزدیک به تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری کاشان اعلام کرد و اذعان داشت: این امر موجب شده تا شوراهای حل اختلاف تبدیل به دادگستری دوم این شهرستان شوند.


وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تردد ارباب رجوع در دادگستری گفت: با گذشت دو ماه از اجرای این طرح، براساس آمار دریافت شده روزانه به طور متوسط حدود یک‌هزار و 300 نفر ارباب رجوع وارد دادگستری شهرستان کاشان شده است.



وی افزود: تردد این تعداد ارباب رجوع به دادگستری کاشان بدون احتساب تردد وکلا، کارشناسان و نمایندگان حقوقی ادارات شهرستان کاشان به دادگستری این شهرستان محسوب می‌شود.


منبع : خبرگزاری فارس

نظرات 1 + ارسال نظر
فرزاد غفاری یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 06:23 ق.ظ http://qanoon-amirkabir.mihanblog.com/

بسمه تعالی


ریاست محترم دادسرای انتظامی قضات




باسلام و تبریک پاییز طبیعت و تسلیت از دست رفتگان حادثه خانه خدا و مراسم منای حج امسال ,



به استحضار حضرتعالی میرسانم سازمان ثبت اسناد واملاک کشور اقدام به صدور مجوزی برای تاسیس موسسه غیرتجاری به شماره ملی 14005265081و شماره ثبت 570 با حضور دو کارشناس حقوق ( لیسانس حقوق قضایی) طبق بخشنامه دوم اردیبهشت ماه 1391 که به جهت اشتغالزایی جوانان به تصویب رسیده است, برای اینجانب نموده که مراتب تکمیل پرونده در اداره ثبت موسسات غیرتجاری اصفهان تمام و کمال موجود میباشد که به پیوست به همراه اساس نامه تقدیم میگردد.




اینجانب فرزاد غفاری متاهل 29ساله و دارای یک فرزند مدیرعامل و رییس هیات مدیره موسسه فوق الذکر اقدام به اجاره محلی درمرکز شهر با قیمت گزاف وضمن تعمیرملک استیجاری شروع به تامین ملزومات دفتر موسسه به جهت کسب روزی و اشتغالزایی نمودم.


حال اینکه بعد از اندکی ناگهان دادستان محترم شهرستان ویژه کاشان دستور به پلمپ موسسه فرموده و بعد از پیگیری های صورت گرفته اعلام نمودند که تمامی موسسات ثبت شده بدون وکیل پلمپ خواهند شد و صدور شناسه ملی و شماره ثبت مجوزی بر عملکرد اجرایی اینگونه موسسات نمی باشد.با علم به اینکه مجوز صادر شده از سوی اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری استان اصفهان تحت نظارت کامل مدیران و کارشناسان خبره قوه قضاییه صورت گرفته ؛


اولا : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۴ را سال «دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی» نامگذاری کردند .باتوجه به پیام رهبر کبیر انقلاب آیا تصمیم دادستان محترم موجب همدلی و همزبانی دولت و ملت شده است؟


ثانیا : پلمپ دفتر موسسه و به رسمیت نشناختن بخش نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سوی دادستان شهرستان کاشان آقای سجودی قانونی بوده؟


ضمن اینکه با مراجعه به ایشان بدون توضیح یا تفهیم اتهام و پاسخ قانونی اعلام نمودند تمامی موسسات اینگونه پلمپ خواهند شد.

لذا با توجه به دردنامه فوق و مراجعات مکرر و برخورد توهین آمیز همراه با داد و فریاد

و بیرون راندن اینجانب و تهدید به بازداشت

از سوی ایشان( عدم رعایت بند 6 ماده 15 قانون نظارت بر رفتار قضات)

ضمن تعیین تکلیف در مورد فوق ,احقاق حق خود با

عنایت به وضعیت اقتصادی موجود

و قاعده لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام در سریع ترین زمان ممکن مورد استدعاست.




مدیرعامل موسسه حقوقی قانون امیرکبیر کاشان

فرزاد غفاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد