گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تکرار/چراغانی نیمه شعبان سرگرمی کاذب است

توصیه آیت‌الله نمازی:
نیمه شعبان را به گشت و گذار در خیابان‌ها صرف نکنید


آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت‌های ماه شعبان گفت: به برادران و خواهران توصیه می‌کنم شب نیمه شعبان را به گشت و گذار در خیابان‌ها صرف نکنند.
وی چراغانی و تولید مجسمه و نقاشی را سرگرمی کاذب دانست و افزود: متأسفانه این کارها در بعضی از شهرها و در سطح خیابان‌ها انجام می‌شود که به هیچ دردی نمی‌خورد.
امام جمعه کاشان با بیان این که نباید وقتمان را بیهوده تلف کنیم افزود: امام علیه‌السلام فرمود شب نیمه شعبان بعد از شب قدر از بهترین‌ شب‌های سال است و شایسته است تا با احیا سپری شود.
وی افزود: در سحرگاه چنین شبی در سال 255 قمری بقیه‌الله اعظم قدم پا به عرصه گیتی نهاد و عالم هستی را به نور جلال و جمالش منور ساخت و یکی از اعمال شب و روز نیمه شعبان زیارت امام حسین علیه السلام است.
نمازی در ادامه به 6 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: مواد مخدر مصیبت و بلای بزرگی است که امروز دامن‌گیر جامعه به خصوص جوانان عزیز شده است.
نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: به پدرها و مادرها و بزرگ‌ترها و آموزگاران و دبیران و اساتید و دانشگاهیان توصیه می‌کنم جامعه را ارشاد کرده و عواقب سوء مصرف مواد مخدر را برای خانواده‌ها متذکر شوند.
خطیب نماز جمعه کاشان به ورود و خروج مواد مخدر از مرزهای کشور علی رغم تلاش‌های نیروهای انتظامی اشاره کرد و گفت: هرچند بر اساس گزارش‌های رسیده آنچنان دانش این موضوع پیشرفت کرده است که دیگر نیازی به این نیست که از خارج وارد شود و در خانه‌های هم تولید می‌شود.
نمازی خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولین با این موضوع شد تا جلوی ویرانی خانواده‌ها گرفته شود.


جمع ۲ تیرماه ۹۱

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد