گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

شعر شاتوت در شهر شاتوت

خبر

شعر شاتوت در شهر شاتوت

حیدرعلی عنایتی بیدگلی

خانواده برومند و فرهنگ مداری که سال هاست درکاشان به عنوان خانواده « مدرّس زاده » مورد احترام جامعه فرهنگی و دانشگاهی هستند ، ریشه های خانوادگی اشان در آب و هوای خوش گوار « برزک » در پنجاه کیلومتری جنوب غربی کاشان شکل گرفته است.

امشب درجلسه اختتامیه سعدی خوانی کانون نشر فرهنگی اسلامی کاشان که نزدیک به دو سال از شروع آن می گذرد درحضور حجت الاسلام مدرس زاده مسئول کانون اعلام شد که به  کوشش جناب آقای دکتر مدرس زاده به زودی کنگره شعر شاتوت در شهر برزک برگزار می شود.

این اولین بار بود که من می شنیدم برزک به عنوان بزرگترین تولید کننده میوه شاتوت درکشور شناخته شده است.ولی پر پیدا بود که شاتوت برزک بهانه ایی است برای  رجعت به ریشه های فرهنگی و سنّتی این شهر و نیز باز شناخت عناصر پویای بومی برزک که در سال های اخیر جوانه های روشنی از دامنه دشت ها و کوه هایش سرزده است.

شماره تلفنی که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد این است : 03623473271

من به اتفاق اکبر قندانی درجلسه حاضر شده بودیم.چند شعرخوب شنیدیم و چند شعر ناخوب.در پایان جلسه به آقای علوی نیا گفتم امشب در وبلاگم پوست از کلهّ ات خواهم کند  ولی وقتی پای کامیوتر قرار گرفتم شیطان را لعنت کردم که هیچ وقت راجع به شعردوستانم حرف گزنده ایی بر زبان نیاورم.

بلاخره شعر،شعر است .یک وقت ممکن است دو سه مثقالش شعار باشد،یک وقت دو سه سیرش.بعضی اوقات هم ممکن است شاعری سخت دچار احساسات عصبی قرار بگیرد و در هنگام سرودن آنقدر از عنصر شعر فاصله بگیرد که با شعارهای نهفته در وزن و قافیه به صورت یک مصلح اجتماعی ظهور کند. 


منبع: وبلاگ شخصی نویسنده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد