گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

وقف، بهانه ای برای قانون گریزی

خبر

رئیس اداره ارشاد آران و بیدگل خواستار شد
برگزاری جشنواره نشریات تجربی با محوریت وقف فرهنگی

گفت و گو:

نشریات تجربی یا رسانه های بدون مجوز

وقف، بهانه ای برای قانون گریزی

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خواستار برگزاری جشنواره نشریات تجربی با محوریت «احیای فرهنگ وقف و وقف فرهنگی» با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان شد.

میثم نمکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بسیاری از معضلاتی که در زمینه‏‌های مختلف گریبان‌گیر مردم یک جامعه است تنها به وسیله‏ دولت و دستگاه‏‌های اجرایی قابل حل نبوده و مشارکت و همکاری خود مردم است که معضلات را از سر راه رشد و توسعه‏ آن جامعه برمی‌دارد.

وی افزود: وقف نهادی است که از طریق آن می‏‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‏‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به‌کار بست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه افراد نیکوکار و بخشنده اگر با چشم‌هایی باز و ذهنی روشن مال خود را برای گسترش دانایی شهروندان خرج کنند در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: می‌توان با تأسیس نهادهای فرهنگی و انباشت توانایی‌ها در مسیر صحیح به فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه مسائل فرهنگی پرداخت.

نمکی برگزاری جشنواره نشریات تجربی با محوریت احیای فرهنگ وقف و وقف فرهنگی به منظور مشارکت مردم در امور فرهنگی و کشف استعدادهای مطبوعاتی شهرستان را قدمی مؤثر در این راستا دانست.

وی در ادامه تشکیل حلقه‌های مطبوعاتی قوی در شهرستان آران و بیدگل و ارتقای سطح علمی و آموزشی خبرنگاران را خواستار شد و عنوان کرد: جهت رشد مطبوعات در شهرستان باید زمینه‌های علمی خبرنگاران ارتقا یابد.

نمکی، معرفی مطبوعات و شناساندن خبرگزار‌ی‌ها به مردم را زمینه‌ای برای رشد فرهنگ جامعه و حل مشکلات مردم در مواجهه با رسانه‌ها قلمداد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه باید مشکلات زیرساختی مطبوعات در آران و بیدگل حل شود اذعان داشت: با پریایی تشکل‌های مطبوعاتی با حضور خبرنگاران و فعالان حوزه مطبوعات در شهرستان و همچنین اختصاص مکانی برای خبرنگاران و راه‌اندازی خانه اصحاب خبر و رسانه می‌توانیم بسیاری از مشکلات را در حوزه رسانه‌ در این منطقه برطرف کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد