گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پاشنه کفشت را بکش بالا

یادداشت

انتقاد از وضع ظاهری کارمندان آموزش و پرورش آران و بیدگل

پاشنه کفشت را بکش بالا

آقای صدر حتی در روزهای گرم سال با کت و شلوار به محل کار می‌آید

جندقیان بیدگلی

از وقتی مدیر مدرسه شده ام یکی از دغدغه های اصلی نوع لباس و وضعیت ظاهری دانش آموزان مدرسه ام بوده و در لابلای آن توجه همکاران محترم را نیز به وضعیت ظاهری خود جلب کرده ام.

یکی از مواردی که نسبت به آن حساس بودم و هستم برخورد با دانش آموزانی که با دمپایی(البته نه دمپایی پلاستیکی که مورد اینجوری نداشتیم بلکه همان دمپایی به قول همشهریان شبرویی) به مدرسه می آمدند یا پاشنه کفش خود را می خواباندند بوده است.البته برخوردفیزیکی نه بلکه توضیح دلایل کار- تذکر به دانش آموز -تماس با خانواده دانش آموز و برخی موارد برگرداندن به منزل برای تعویض کفش  بعد از یکی دوسال پا فشاری بالاخره دانش آموزی نبود که با دمپایی یا پاشنه خوابانده به مدرسه بیاید.

چند وقتی است که این موضوع فکر مرا به خود مشغول کرده که چرا بعضی از همکاران فرهنگی این مسائل را رعایت نمی کنند و با دمپایی به محل کار یا اداره آموزش و پرورش برای انجام امور خود می روند.

همکار محترمی که معاون مدرسه هستی و در طول سال با دمپایی به مدرسه می روی آیا درست است؟همکار محترمی که با دمپایی به اداره مراجعه می کنی آیا درست است ؟همکار محترمی که سرگروه آموزشی هستی چرا با دمپایی به اداره مراجعه می کنی؟همکار محترمی که همه نگاهها به شماست چرا لباس شما  اتو ندارد و پر از چین و چروک است و به اداره آمده ای ؟همکار محترمی که پاچه شلوارت چند سانت کوتاه است و تمام جورابت تا ساق پایت پیداست یک کم توجه کن .همکار محترمی که با دمپایی به کلاس ضمن خدمت تشریف آورده ای یک کم  توجه کن .همکار محترمی که در اداره پست گرفته ای لطفا با دمپایی به محل کار خود نرو والا یک نفر از بیرون شهر بیاد و ببینه زشته .همکار محترمی که پاشنه کفش شبرو را می خوابانی و به مدرسه یا اداره میروی لطفا این پاشنه ها را بکش بالا .

اگر یک نگاهی به آقای صدر ریاست محترم اداره بیاندازیم حتی در روزهای گرم سال نیز با کت و شلوار در محل کار خود حاضر می شودو این خود یک الگو می باشد.همکار محترم دانش آموزان از ما الگو می گیرند مخصوصا ازوضعیت ظاهری ما . همکار محترم مردم به عنوان کسانی که متولی فرهنگ جامعه هستیم به ما نگاه می کنند.کت و شلوار به نظر من زیباست  فکر کنم خرید سالی یک دست کت و شلوار خیلی سخت نباشد  خدای نکرده به ما فرهنگی می گویند و به این نام می بالیم . مثل قدیمی هست که می گویند حرمت امامزاده دست متولی آن می باشد.به این مورد اعتقاد دارم که هر کسی که انتقادی میکند باید بتواند چند پیشنهاد هم بدهد و این هم  پیشنهادهای اینجانب:
 اول اینکه کمیته ای در اداره آموزش و پرورش جهت رسیدگی به این امور تشکیل شود
و با پیگیری سعی در رفع این مشکل کند.دوم اینکه آموزش و پرورش با پرداخت وام و کسر از حقوق ماهانه همکاران آنها را به تهیه لباس رسمی ترغیب نماید. 


تیتر: گفت و گو

منبع: وبلاگ شخصی نویسنده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد