گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پیشی گرفتن اجرا از برنامه‌ریزی

خبر

طی روزهای اخیر صورت گرفت

تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی در کاشان

گفت و گو: ستاد توسعه بخش کشاورزی از شورای عالی آب شهرستان جلو افتاد

رئیس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی کاشان از تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

علی محلوجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این ستاد که ریاست آن را فرماندار کاشان و دبیر آن جهاد کشاورزی و برخی از ادارات شهرستان هستند در روزهای تشکیل و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی اعطای تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی کاشان را از مهم‌ترین اهداف تأسیس این ستاد دانست و خاطرنشان کرد: تسهیلات این ستاد که بدون سقف است اغلب در بخش‌های آب و خاک، صنایع دامداری و صنایع تبدیلی است که دو سال تنفس و پنج سال دوره پرداخت آن با نرخ هفت درصد است.

رئیس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی کاشان خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته 23 طرح به ستاد توسعه بخش کشاورزی کاشان ارائه شد که از این تعداد 20 طرح مصوبه گرفت.

محلوجی در ادامه تعداد بهره‌برداران بخش آب و خاک و کاشان را براساس سرشماری سال 82 بیش از 14 هزار و 545 نفر اعلام و پیش‌بینی کرد: طی این مدت تعداد بهره‌برداران به بیش از 20 هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی از لوله‌گذاری 82 کیلومتر از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: 75 درصد از تعهدات جهاد کشاورزی کاشان از سال گذشته تاکنون در بخش لوله‌گذاری مزارع کشاورزی شهرستان کاشان انجام شده و مابقی در حال انجام است.

به گفته وی بیش از 720 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و شورای عالی آب برای 82 کیلومتر لوله‌گذاری مزارع کشاورزی شهرستان اختصاص داده شده است.

محلوجی بهینه‌سازی مصرف را از مهمترین اهداف انجام لوله‌گذاری مزارع کشاورزی کاشان ذکر کرد و متذکر شد: با این میزان لوله‌گذاری، بین 30 تا 90 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به مشارکت کشاورزان در لوله‌گذاری آب مزارع کشاورزی کاشان اذعان داشت: هزینه‌های جوشکاری حفاری و پر کردن کانال توسط کشاورزان انجام می‌شود و لوله‌های انتقال آب نیز توسط جهاد کشاورزی تأمین می‌شود.

21 تا 27 خردادماه، به‌عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد