گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بی‌خبری کشاورزان کاشانی از درآمدشان

خبر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان:

کشاورزی کاشان سالانه 150 میلیارد تومان درآمد دارد

گفت و گو: کشاورزان بی‌خبر از درآمدی که دارند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، میزان درآمدهای سالانه بخش کشاورزی این شهرستان را بیش از 150 میلیارد تومان ذکر کرد.



عباس ذیلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: حدود 20 هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان کسب درآمد دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از 15 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در کاشان 8 هزار هکتار باغ و 7 هزار هکتار ویژه زراعت است.

این مسئول با اشاره به توجه شهرستان کاشان به بخش صنعت بیان داشت: با توجه مسئولان شهرستان کاشان به بخش صنعت و همچنین با عنایت به اینکه کاشان دارای 420 رشته چاه کشاورزی و 620 رشته چشمه و قنات است که در صورت استفاده صحیح از منابع آبی منطقه، کاشان در بخش کشاورزی نیز می‌تواند سهم بسزایی در تولیدات کشاورزی کشور و اشتغال در این بخش داشته باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، از آب و خاک به‌عنوان دو سرمایه ‌بخش کشاورزی نام برد و یادآور شد: این شهرستان در بخش منابع آب با 620 چشمه و قنات بعد از شهرستان نائین دومین شهر استان اصفهان است که از چنین نعمت خدادادی بهره‌مند است.

ذیلایی با اشاره به کمک‌های قابل توجه دولت برای اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای در کشور متذکر شد: دولت کمک‌های خود برای استفاده کشاورزان از آبیاری تحت‌فشار را از 50 درصد به 85 درصد افزایش داد.

وی مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان کاشان را 90 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: این میزان مصرف در حالی است که مصرف غلط و اسراف آب در بخش کشاورزی موجب پایین آمدن راندمان در بخش کشاورزی شده‌ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد