گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان

خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان خبر داد

اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای کاشان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از اجرای طرح جامع آلودگی هوای کاشان در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمود قهرمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مطالعات جامع آلودگی هوای کاشان با تخصیص 300 میلیون ریال اعتبار در فاز نخست آغاز شده است.

وی افزود: در طرح جامع آلودگی هوای کاشان، عوامل تأثیرگذار بر کیفیت هوا، عملکرد واحدهای آلاینده نظیر برخی واحدهای صنعتی و حمل و نقل جهت جلوگیری از تشدید آلودگی هوای کاشان توسط دانشگاه اهواز بررسی می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت 850 تا یک‌هزار و 200 واحد صنعتی در شهرستان کاشان بیان داشت: از این تعداد واحد صنعتی در این شهرستان 150 واحد در اولویت نخست بازرسی قرار دارند.

وی افزود: از 150 واحد صنعتی اولویت‌دار در بازرسی اداره محیط زیست کاشان، تعداد 28 واحد آلاینده شناسایی و در لیست صنایع آلاینده این شهرستان قرار گرفتند.

قهرمانی تصریح کرد: از تعداد 28 واحد آلاینده در شهرستان کاشان تاکنون شش واحد در دور اول توانستند با رفع عوامل آلاینده، از لیست واحدهای آلاینده این شهرستان خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه پایش واحدهای صنعتی شهرستان کاشان سالانه دوبار انجام می‌شود یادآور شد: صنایع بزرگ از جمله صنایع مرتبط با آب و فاضلاب با دبی بالا در اولویت این پایش‌ها قرار دارند.

قهرمانی از آب، خاک و هوا به‌عنوان سه عامل آلاینده زیست‌محیطی نام برد و گفت: برای فاضلاب صنایع و آلودگی خاک استانداردهای زیست‌محیطی تعریف شده است که براساس میزان فاضلاب، صنایع باید اقدام به نصب سپتینگ و یا تصفیه فاضلاب کنند به‌طوریکه خروجی تصفیه‌خانه به درجه‌ای برسد که شاخص‌های آن برای استفاده در کشاورزی مناسب باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان در ادامه فرهنگ‌سازی و معرفی محیط زیست به اقشار جامعه را یکی از مهمترین اهداف اداره محیط زیست اعلام کرد و گفت: فرهنگ‌سازی برای استفاده و نگهداری از محیط زیست نیاز به مشارکت مردم و همکاری دو جانبه در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های محلی دارد.

قهرمانی همچنین با اشاره به آغاز هفته محیط زیست با شعار اقتصاد سبز از 16 تا 22 خردادماه و برنامه‌های محیط زیست در این هفته ابراز داشت: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، تقدیر از شهردار قمصر به‌عنوان عنصر فعال در اصلاح الگوی مصرف و مدیریت شهری، برگزاری نمایشگاه و تقدیر از مدارس برتر در طرح ملی محیط یاری برخی از برنامه‌های این هفته می‌باشد.

وی همچنین تقدیر از محیط‌ یاران نمونه مدارس، ارسال پیام همراه با شعار و روزشمار هفته محیط زیست به ادارات شهرستان، ارسال پیامک به مدیران ادارات و روابط عمومی‌ها و همچنین ملاقات با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان‌، «محیط زیست و کارآفرینی»، «محیط‌یاران CBOS ،NGOS»، «محیط زیست و متخصصان محیط زیست»، «محیط زیست، اسلام و معنویت»، «محیط زیست، تنوع زیستی و طبیعت‌گردی»، «محیط زیست و مدیریت شهری» و همچنین «محیط زیست و رسانه» را از عنوان‌های ایام هفته محیط زیست نام برد.

16 تا 22 تیر به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد