گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اسانس گل محمدی فیروزکوه بیشتر از قمصر کاشان است

خبر

مدیرعامل کارخانه اسانس در فیروزکوه:

اسانس گل محمدی فیروزکوه بیشتر از قمصر کاشان است



فاز اول کارخانه تولید اسانس گل محمدی در فیروزکوه افتتاح شد
فیروزکوه – خبرگزاری مهر: فاز اول کارخانه تولید اسانس گل محمدی توسط شرکت تعاونی کشت و صنعت "باریجه" در فیروزکوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاز اول این کارخانه که با هدف رونق کشاورزی، اشتغالزایی در منطقه و رقابت با اسانس گل محمدی قمصر کاشان آغاز به کار کرده، ظهر جمعه در شهر ارجمند فیروزکوه افتتاح شد.

رئیس جهاد کشاورزی فیروزکوه در حاشیه افتتاح فاز اول این کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای اصلاح الگوی کشت و اقتصادی کردن کشاورزی 300 هکتار زمین برایت گل محمدی شناسایی شده است که با اولویت زمینای رها شده(بلا کشت) برای مزرعه گل محمدی مهیاست.

روح الله درویش خضری افزود: گل محمدی را با کمترین هزینه و زحمت حتی در حیاط خانه هم می توان کاشت و نهال این گل تا 50 سال دوام دارد و فقط هر 5 سال یکبار نیاز به هرس دارد.

اعطای نهال رایگان به کشاورزان منطقه

مالک کارخانه اسانس گل محمدی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این کارخانه به کشاورزان منطقه نهال رایگان می دهد و در سالهای آینده به ازای آن گل محمدی از کشاورزان می گیرد و همچنین در مرحله کارشناسی زمین، کاشت، داشت و برداشت محصول هم کارشناسان این کارخانه نظارت و مشاوره رایگان به کشاورزان منطقه ارائه می دهند.

اسانس گل محمدی فیروزکوه بیشتر از قمصر کاشان است

عبدالله رستمی افزود: با توجه به استعداد و توانمندی منطقه رقابت با قمصر کاشان مدنظرمان است چون اسانس گل محمدی فیروزکوه بیشتر از قمصر کاشان است.

رونق کشاورزی و اشتغالزایی در روستاهای اطراف شهر ارجمند

وی با تأکید به اینکه متراژ زمین در کاشت مهم نیست، آبیاری هر ماه یکبار صورت می گیرد و در سال اول برداشت گل محمدی انجام می شود و با توجه به قیمت خرید این گل هم که سه هزار تومان است، عنوان کرد: امید است با حمایت بیشتر مسئولان بتوانیم رونق کشاورزی و اشتغالزایی در روستاهای اطراف شهر ارجمند را تحقق ببخشیم.

مدیرعامل این کارخانه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از استفاده اسانس گل محمدی در صنایع داروسازی، آرایشی و بهداشتی می توان استفاده کرد.

مهدی دبیری از مصرف روزی پنج تن گل محمدی در فاز اول این کارخانه خبر داد و افزود: در حال حاضر این میزان گل از شهرهای کاشان، شیراز، کرمان و تبریز خریداری می شود.


منبع: http://khabarfarsi.com/ext/2725667

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد