گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تأسیس کتابخانه امام رضا (ع) در کاشان

خبر

تأسیس کتابخانه امام رضا (ع) در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عبدالرضا مدرس‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشنهاد تأسیس کتابخانه‌ای وابسته به ‌آستان قدس رضوی در این شهرستان مطرح شد تا افرادی که خواستار وقف کتاب به نام آن حضرت هستند ضمن انجام این کار خیر، کتاب‌هایشان نیز از کاشان خارج نشود و در دسترس همشهریان باشد.
وی اضافه کرد: این کتابخانه به عنوان پایگاهی برای دریافت حمایت‌های مادی و معنوی آستان قدس رضوی در کاشان تبدیل می‌شود.
مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: شرط اصلی تأسیس و راه‌اندازی این کتابخانه از سوی آستان قدس رضوی را در اختیار داشتن چندین رقبه موقوفه معتبر اعلام و تصریح کرد: در صورت داشتن چندین رقبه موقوفه معتبر برای اداره کتابخانه، تأمین هزینه اداره و مخارج آب و برق و تعمیرات و نگهداری مشکلی وجود ندارد.
این مسئول یادآور شد: آستان قدس رضوی نیز پذیرفته است، هر سال تعدادی کتاب و نشریه در اختیار کتابخانه قرار دهد تا منابع آن تازه و به روز باشد.
مدرس‌راده عنوان کرد: در گام نخست این طرح 4 هزار جلد کتاب، به همراه سه دانگ از منزل مسکونی حجت‌الاسلام مدرس‌زاده وقت این کتابخانه می‌شود.
وی بهره‌مندی از معنویات ناشی از فیض نام و یاد حضرت امام رضا(ع) و آراستن کاشان دارالمومنین به نام  متبرک آن امام همام را از جمله اهداف این طرح ذکر و درخواست کرد: از خیران نیک‌اندیش و به ویژه ارادتمندان به حضرت امام هشتم شیعیان می‌خواهم با مشارکت فعال در این امر خیر زمینه افتتاح این کتابخانه را تا سالروز ولادت امام رضا(ع) فراهم کنند.
به گفته وی با وجود قرن‌ها سابقه ولایتمداری مردم کاشان در کارنامه تاریخ و تمدن این خطه، اما در مقایسه با برخی شهرهای دیگر کمتر توفیق آن را داشته‌اند که در زمینه اختصاص موقوفات و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی از نام و معنویت مرتبط با شخصیت امام رضا(ع) بهره‌مند شوند.
وی متذکر شد: هر چند در این سال‌ها، هیئت‌های مذهبی کاشان مراسم سالگرد شهادت امام رضا(ع) را برگزار کرده و یا خادمان آن حضرت در ایام ولادت ایشان به کاشان سفر می‌کنند، اما با این وجود هنوز نشانی برجسته و مرتبط با آن بزرگوار در کاشان برپا نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد