گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

توجه فوق العاده به افکار عمومی در کمیته فنی

با دستور مدیر جهاد کشاورزی کاشان صورت گرفت:

توجه فوق العاده به افکار عمومی در کمیته فنی

به پیشنهاد مدیر جهاد کشاورزی کاشان، کمیته فنی این مدیریت به صورت فوق‌العاده و با حضور مدیران جهاد کشاورزی منطقه و مدیران عامل شرکت‌های تعاونی تولید و کارشناسان کشاورزی و با دعوت از خبرنگاران تشکیل جلسه داد. 

این اقدام مهندس جواد امان‌پور با توجه به اهمیت افکار عمومی و پیرو انتشار گزارش‌هایی از این حوزه در نشریات محلی و سایت‌های مجازی صورت گرفت.

در ابتدای جلسه دو ساعته گزارشی تصویری تحت عنوان «بحران آب در دشت کاشان» کاری از سردبیر ماهنامه محلی بهشت پنهان به نمایش گذاشته شد و بعد از آن مدیران و کارشناسان نقطه نظرات خود را پیرامون آن و مسائل کشاورزی منطقه بیان کردند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان در جمع‌بندی نهایی جلسه خواستار ادامه داشتن این تعامل شد و گفت: پیشنهاد بنده این است با کمک اعضا کمیته فنی و گفتگو در جلسه‌های عادی و برگزاری جلسه‌های فوق‌العاده و با دعوت از کارشناسان و مدعیان این بخش از حوزه دانشگاهی بحث را به صورت موضوعی پی‌گیری کنیم.

جواد امان‌پور افزود: کمیته می‌تواند کار را به صورت موضوعی در محورهای اصلاح الگوی کشت، آبیاری تحت فشار، قابلیت‌های کشاورزی دشت کاشان ادامه دهد.

وی بررسی کارشناسی یا غیرکارشناسی بودن حفر چاه‌های کشاورزی در سال‌های ۵۷ تا ۵۹ در دشت کاشان ، صحت و سقم اعداد و ارقامی که در حوزه کشاورزی کاشان مطرح شده است و کارهایی که جهاد کشاورزی در ارتباط با مقابله با بحران آب دراین  بخش انجام داده است از دیگر موضوع های مورد توجه این کمیته دانست.

گفتنی است در سلسله گزارش‌های منتشر شده گفته شده است دشت کاشان در داشتن قابلیت‌های کشاورزی ضعیف و طرح‌هایی که تا کنون اجرا شده موفقیتی چندانی در بر نداشته است و  هزینه‌های آزمون و خطا در این بخش از جیب کشاورزان پرداخت شده و ماحصل چیزی جز از بین رفتن ذخایر آب منابع زیرزمینی نبوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد