گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

دکتر عباسی‌مقدم هم رد صلاحیت شد

دکتر عباسی‌مقدم هم رد صلاحیت شد

با پایان گرفتن بررسی‌ صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در هیأت اجرایی انتخابات، صلاحیت دکتر مصطفی عباسی‌مقدم مورد تأیید این هیأت قرار نگرفت.

صحت و علل و عوامل این خبر را از دکتر عباسی‌مقدم جویا شدیم. وی ضمن تأیید این خبر گفت: در نامه‌ای که به دستم رسید علت رد صلاحیت بند ۳ ماده ۲۸ عنوان شده است. طبق این ماده، بنده ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه نیستم.

وی افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم هیچ سوژه‌ای از کلاس‌ها، برنامه‌های تلویزیونی رادیویی و مقالاتی که در روزنامه‌ها داشته‌ام پیدا نکرده‌اند و فقط نقل‌ قول‌هایی از افراد خطی، ملاک این تصمیم‌گیری بوده است.

وی فضای سیاسی موجود را جالب  ندانست و گفت: در این فضا به راحتی برای من پرونده‌سازی صورت گرفته است. بعنوان مثال  به دانشگاه پیام نور قم مراجعه کرده‌ و با استناد به گفته‌های تعداد محدود از افراد غیر همسو به این نتیجه رسیده‌اند.

در آن گزارش‌ها گفته شده است که من سال ۸۸ در دانشگاه از شخصیت‌های اصلاح‌طلب دعوت کرده و از آقایان موسوی و کروبی حمایت کرده‌‌ام.

وی با دروغ دانستن این موارد گفت: شاید انتظار آقایان این بوده است که من از طریق امکانات دولتی و یک طرفه به نفع کاندیدای آنها تبلیغ کنم که این کار را نکرده  و از سخنرانی‌هایی مانند آقای بنایی و کوچک‌زاده و آشتیانی قمی دعوت داشته‌ام ولی آنها می‌گویند ما از شخصیت‌های اصلاح‌طلب دعوت کرده‌ایم و در صورتی که اگر چنین می‌بود هم، اشکالی نداشت.

وی افزود: من علی‌رغم تمسخر بسیاری از دوستان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و بر حسب وظیفه و با توجه به سیره حضرت امام که به تکلیف اهمیت می‌دهد و با انگیزه خدمت به کاشان وارد صحنه انتخابات شدم  ولی متأسفانه نگرشی که قائل به رد صلاحیت من است؛ قانون را مبنا قرار نداده و فقط یک نگاه خطی و جناحی دارد.

عباس‌مقدم خود را از منتقدین دولت دانست و گفت: این موضوع باعث شده است آقایان تحمل نقد ما را نداشته و این را حمل بر ضدیت با قانون اساسی و ولایت فقیه بدانند. در صورتی که من خود را متلزم به قانون اساسی و ولایت فقیه می‌دانم.

وی ادامه داد: شاید انتظار آقایان این بوده است در سمت‌هایی که داشته‌ام برای دولت تبلیغ کنیم.

عباسی‌مقدم در جواب این سوال که حافظه سیاسی کاشان، وی را به عنوان یک اصول‌گرا می‌داند گفت: الان اوضاع اینگونه شده است. وقتی آقای مطهری رد صلاحیت می‌شود ما چه باید بگوییم.

وی نگرش سیاسی خود را مستقل عنوان کرد و افزود: هیچ ارادتی نه به اصول‌گرایی دروغین امروز و نه به اصلاح‌طلبی دروغین دیروز دارم .

استاد دانشگاه کاشان با تأکید بر التزام عملی خود به قانون اساسی و ولایت فقیه تصریح کرد: البته ممکن است در بعضی دیدگاهها از لحاظ نظری و فکری، نظراتی داشته باشم ولی ملتزم عملی به ولایت فقیه هستم.

وی در جواب این سوال که آیا اعتراضی به این رد صلاحیت‌ خواهد داشت؛ گفت: من با توجه به احساس سرخوردگی مردم کاشان از نمایندگان در طول سی سال، قبل چه از اصول گرا و چه اصلاح‌طلب وارد صحنه شدم و تا اینجا هم فشارهایی زیادی بر من تحمیل شده است و هرچند نمی‌خواستم این موضوع را  پی‌گیری کنم ولی با توجه به اصرار دوستان، به این حکم اعتراض خواهم کرد.

لازم به ذکر است برای شنیدن نظر و صحبت‌های هیأت اجرایی انتخابات کاشان با رئیس این هیأت تماس گرفتیم ولی موفق به این ارتباط نشدیم. روزنامه کاشان تلاش خواهد کرد در فرصت‌های بعدی نظر هیأت اجرایی انتخابات شهرستان در این ارتباط را به اطلاع مخاطبین محترم برساند. گفتنی است این دومین رد صلاحیتی است که از هیأت اجرایی انتخابات شهرستان کاشان و آران و بیدگل تا کنون از آن مطلع شده‌ایم.

مختصری از دکتر عباسی مقدم :

دکتر مصطفی عباسی مقدم  ، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان است ، وی فوق لیسانس دانشگاه امام صادق (ع) در رشته الهیات و معارف اسلامی ، دکترای علوم قرآن و حدیث دانشگاه شهید مدرس نیز دارد که از سال ۶۸ تا کنون مشغول تدریس در دانشگاههای امیرکبیر تهران ، دانشگاه شاهد و دانشگاهای کاشان می‌باشد.

از جمله فعالیت های مدیریتی و اجرایی عباس مقدم از سالهای ۷۷ تا ۸۰ درکاشان عبارتند از راه اندازی مرکز پژوهشی دانشگاه کاشان ،  تشکیل وعضویت در شورای گردشگری کاشان ، چاپ ۱۸ کتاب پژوهشی ، حضور در بیش از۳۰۰ برنامه در سیما به ویژه شبکه  قرآن ، دو و شبکه آموزش ، در زمینه های کارشناسی و آموزشی .

وی سال  ۸۳-۸۵ به عنوان مشاور فرهنگی وزارت علوم و معاونت اداره کل فرهنگی، از سال ۸۸ تا کنون مشاور و همکار قرآنی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاهها ، و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، علمی بوده است . 

ماهنامه جوان کویر 

روزنامه کاشان 

۲۱ دی ماه ۱۳۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد