گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

کنارگذر در انتظار آزادسازی

خبر 

کنارگذر در انتظار آزادسازی

 مسئولان محلی در اسارت کوچه پس کوچه‌های تفکرات سلیقه‌ای و رقابت منطقه‌ای

فرماندار کاشان در جواب خبرنگار دفتر صدا و سیما در نشست خبری، علت توقف کنارگذر آران و بیدگل را مشکل آزادسازی دانست و گفت: بخشی از زمین‌هایی که آزادسازی نشده است در حوزه کاشان و بخش دیگر در حوزه آران و بیدگل است.

علیرضا جوادی با بیان این که ابتدا باید آزادسازی کامل صورت گیرد و سپس برآوردهای اعتباری انجام شود افزود: ۲ کیلومتر در حوزه کاشان آزادسازی نشده است و ۸ کیلومتر در حوزه آران و بیدگل باقی مانده است.

فرماندار ابراز امیدواری کرد تا با اتمام آزادسازی مراحل اجرایی کنارگذر با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

گفتنی است مردم دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به علت نبود کنارگذر از تردد ماشین‌های سنگین در خیابان‌های کم عرض در رنج بوده و این موضوع حوادث منجر به تلفات جانی و جراحتی بسیاری به همراه داشته است.

وجود کنارگذر‌های مناسب می‌تواند به حل مشکل ترافیکی این دو شهرستان ناشی از عبور خودروهای مسیر ترانزیتی شمال به جنوب، و خودروهای سنگین شرکت فولاد کویر از مناطق مسکونی کمک بسزایی داشته باشد.

مسئولان عالی‌رتبه نظام برای رفع مشکل مردم این منطقه، طرح کنارگذر آران و بیدگل به طول ۴۵ کیلومتر را در دور اول سفرهای ریاست جمهوری به این شهرستان به تصویب رسانده و کنارگذر شرقی کاشان نیز به طول ۲۸ کیلومتر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. با این وجود به نظر می‌رسد مسئولان محلی تاکنون راهی برای خروج از کوچه پسکوچه‌های تفکرات سلیقه‌ای و رقابت‌های منطقه‌ای پیدا نکرده‌اند تا حداقل به یکی از کنارگذرها جامه عمل پوشانده شود. 

 

ماهنامه جوان کویر 

روزنامه کاشان 

۱۶ دیماه ۱۳۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد