گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پمپاژ اعتبار به مجتمع آبرسانی اردهال

 خبر

فرماندار در چهارمین بازدید دوره‌ای، در بخش نیاسر خبر داد:
پمپاژ اعتبار به مجتمع آبرسانی اردهال  

فرماندار کاشان در چهارمین بازدید دوره‌ای خود به مناطق و روستاهای شهرستان کاشان در جمع مردم نشلج گفت: با پی‌گیری‌های مسئولین و در ملاقات با وزیر نیرو، اعتبار سال ۹۰ پروژه آبرسانی از خط زاینده‌رود- کاشان به مجتمع اردهال از ۳۰۰ میلیون به ۷۵۰ میلیون تومان افزایش داده شد.
جوادی ابراز امیدواری کرد با اعتبار موجود، اجرای  لوله‌گذاری پروژه با سرعت بیشتری انجام گرفته تا مردم این بخش بتوانند هرچه زودتر از آب زاینده‌رود بهره‌مند شوند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان که در این بازدید حضور داشت به خبرنگار روزنامه کاشان گفت: روستاهای باریکرسف، اسحاق‌آباد، اردهال، غیاث‌آباد، نشلج، علوی، علی‌آباد، حسنارود و چنار تحت پوشش این پروژه آبرسانی هستند.
شهاب‌الدین شاکری اجرای ۳۵  کیلومتر لوله‌گذاری و ساخت ۱۰۰۰ مترمکعب مخزن و ایستگاههای پمپاژ  آب را، از مشخصات این پروژه آبرسانی عنوان کرد و افزود: از طریق این مجتمع، آب شرب مناسب ۵ هزار و ۸۴۷ نفر مردم ۹ روستاهای تحت پوشش تأمین خواهد شد.
مدیر آبفار شهرستان کاشان تعداد مشترکین این روستاها را ۲ هزار و ۴۶۰ مشترک عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد بسیار بیش از یک هزار و ۳۴۶ خانوار ساکن در منطقه است که نشان از وجود خانه‌های خالی از سکنه و خانه باغ دارد.
وی یکی از دلایل تفاوت فاحش تعداد مشترکین و خانوار ساکن را نبود آب آشامیدنی سالم دانست و تصریح کرد:  امید است با شروع آبرسانی این پروژه شاهد بازگشت روستائیان و افزایش کیفیت ماندگاری در روستا و جلب گردشگر و رضایت زائرین آستان مقدس سلطانعلی‌بن امام محمد باقر(ع) باشیم.
وی حجم بالای عملیات لوله‌گذاری، عبور خط لوله از مزارع و املاک شخصی و  مناطق صعب‌العبور کوهستانی و تخصیص آب شرب زاینده‌رود را بخشی از مشکلات پیش روی این پروژه دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم منطقه شاهد عملیاتی شدن پروژه طبق جدول زمانبندی باشیم.
شهاب‌الدین شاکری اعتبار مورد نیاز پروژه آبرسانی اردهال را ۵/۳ میلیارتومان اعلام کرد و افزود: چنانچه این اعتبار به موقع تخصیص داده شود پروژه در انتهای سال ۹۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی استان در ادامه به الگوی استاندارد  ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز  اشاره کرد و این رقم را برای روستا‌های شهرستان کاشان ۱۹۵ لیتر دانست و افزود: علت این تفاوت، مصرف آب شرب در فعالیت‌های اقتصادی، وجود باغچه در منازل و کولر در روستاهای مناطق گرم و بالا رفتن سطح رفاه زندگی است که امید است با اقدامات فرهنگی و تبلیغی شاهد صرفه‌جویی آب  باشیم.
گفتنی است پروژه مجتمع آبرسانی اردهال از سال ۸۸ با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و با اقدام به خرید لوله شروع شد و در سال ۸۹ فاز اول با لوله‌گذاری ۱۳ کیلومتری از محل تأسیسات فشارشکن مرق تا انتهای شهر نیاسر با استفاده از اعتبار اولیه عملیاتی شد.
در حال حاضر ۶ روستای اطراف سایت نطنز از نعمت آب شرب زاینده‌رود برخوردارند و مجتمع آبرسانی آذران از خط انتقال آب زاینده رود به کاشان شامل روستاهای آذران، ورکان، تجره، پنداس و آرنجن در حال اجرا است. 

 

جوان کویر - روزنامه کاشان 

۱۹ دی ماه ۱۳۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد