گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نهم‌دیماه؛ نگین درخشان صیانت از ولایت

 خبر

گرانمایه‌پور:  

نهم‌دیماه؛ نگین درخشان صیانت از ولایت

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل در شروع دومین قسمت گفتگو با خبرنگار رونامه کاشان ضمن تبریک نهم دی‌ماه گفت: نهم دی‌ماه نگین درخشان دفاع و صیانت مردم از ولایت و برگرفته از مکتب حضرت فاطمه الزهرا بعنوان اولین شهید دفاع از ولایت است و بحمدالله ملت با نمره بسیار درخشانی از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

وی بیداری اسلامی در منطقه را محصول بزرگ حماسه نهم دی‌ماه دانست و افزود: ملت‌های تحت ظلم دیکتاتوری در منطقه با الهام گرفتن از مقاومت و ایستادگی مردم در نهم دیماه توانستند دیکتاتورهای وابسته به غرب را یکی پس از دیگری سرنگون کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی حضور پرشور و شکوهمند مردم کاشان و آران بیدگل را در روز نهم دیماه برگ زرینی از افتخارات منطقه دانست و گفت: حضور مردم منطقه در حماسه نهم دیماه بسیار پررونق‌تر و درخشان‌تر از بقیه مناطق بود و جوانان همچون حضور برجسته‌ای که در جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس داشتند در این عرصه نیز درخشش ویژه‌ای از حضور خود در مقابل چشم‌های قدرت‌های خارجی به نمایش گذاشتند.

علی اصغر گرانمایه‌پور افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی که ادامه خط حرکت غدیر و عاشورا و خط پیروزی خون بر شمشیر محسوب می‌شود همواره از گزند دشمنان دور نبوده و دشمنان  برای نابودی نظام و تضعیف آن تلاش کرده‌اند.

وی تلاش‌های دشمن را بی‌ثمر عنوان کرد و گفت: نظام همچون شجره طیبه‌ای که شاخ و برگ در آسمان کشیده است روز به روز مقاوم و با صلابت‌تر شده است.

گرانمایه‌پور علت صلابت نظام را وجود اصل مترقی ولایت فقیه دانست و افزود: دشمنان به خوبی به این موضوع آگاه شده‌ و از راههای مختلف از اول انقلاب تا کنون به دشمنی با آن پرداخته‌اند .

وی فتنه ۸۸ را در این راستا دانست و گفت: ترکیبی از سلطنت‌طلبان و منافقین و بی‌دین‌ها و بهائیان و همه انواع نحله ‌ها و تفکرات ضد دین و نظام با هم هماهنگ شده تا بتوانند در چارچوب جنگ نرم، نظام را ساقط کنند و البته آنهایی که در طول ماجرا به عنوان معترض انتخاباتی بودند و به انتخابات اعتراض داشتند به تدریج از این قائله برانداز جدا شدند.

گرانمایه‌پور به عاشورای ۸۸ اشاره کرد و گفت: آشوبگران کار را به جایی رساندند که در عاشورای حسینی شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند و برای همگان ثابت شد که دشمن درصدد تضعیف اصل ولایت فقیه بعنوان ستون مستحکم و عمود خیمه این نظام و انقلاب است.

وی ولایت فقیه را ادامه حرکت عاشورا و غدیر و مظهر ولایت دانست و افزود: مردم در طول تاریخ سه دهه نظام اسلامی نشان دادند هرکجا اصل نظام و ستون فقرات و عمود خیمه نظام مورد تهدید قرار گرفته، ساکت نمی‌نشینند و به صحنه می‌آیند و بصیرت و آگاهی و هشیاری مثال زدنی خود را نشان می‌دهند. همچنان که در نهم دی‌ماه مشت محکم و آهنینی به دهان استکبار که پشت سرقضایا بود، وارد کردند.

وی مهم‌ترین ضرورت‌های هر انسان مومن و متقی را بصیرت دانست و گفت: در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی و ملی، تشخیص حقایق و تشخیص راه از بیراهه بسیار اهمیت دارد و ممکن است کسی حتی به مرجع تقلیدی برسد ولی به خاطر نداشتن بصیرت، راه را گم کرده و در مقابل ولایت و نظام قرار گیرد و نهایتاً سقوط کند. چنانچه در تاریخ معاصر این سه دهه شاهد بودیم.

وی با بیان احادیثی در این ارتباط گفت: انسان مومن و متقی می‌بایست عالم به زمان باشد و اتفاقات و تحرکات و حوادث زمان را درست رصد کرده و سره را از ناسره تشخیص داده و قدرت تجزیه و تحلیل داشته و از سادگی و عوام‌زدگی و جوزدگی و فراموشی مبانی بپرهیزد.

وی افزود: و این ویژگی‌هایی بود که در ملت رشید در نهم دی‌ماه مشاهده شد و در واقع پاسخی قاطع و نومیدکننده به همه عوامل داخلی و خارجی بود که باهم متحد شده بودند . مردم حماسه نهم‌ دی ماه را خلق کردند که به نظر من نظام را تا مدت‌های مدیدی از گزند حوادث واکسینه کرد و پرواضح است که این موضوع ایجاب می‌کند ساده‌گی نکرده و همه، برای حفظ فرهنگ نهم دی‌ماه همچنان هشیارانه عمل کنیم. 

 

روزنامه کاشان ۹ دی ماه ۱۳۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد