گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

سخنرانی قدیری ابیانه در مسجد صفاری

خبر

سخنرانی قدیری ابیانه در مسجد صفاری

دکتر محمد حسین قدیری ابیانه در مراسم سخنرانی «ریشه‌های فتنه ۸۸ و عوامل پیدایش حماسه ۹ دی»در مسجد صفاری گفت: به اعتقاد من ۹ دی برای دشمنان اسلام یک سونامی عظیم بود که آنها را ویران کرد و برای ملت، نظام و کشور یک مائده آسمانی بود. آنها لشکریان خدا بودند که در قامت شما  عزیزان در تظاهرات شرکت کرده و توطئه‌های دشمن را درهم شکستند.

وی نظام کشور را جمهوری اسلامی دانست و گفت: کسانی که شعار جمهوری غیردینی یا جمهوری ایرانی را سر می‌دادند ته خط را نمی‌بینند.

محمد حسین قدیری ابیانه با اشاره به حضورش در کشور مکزیک بعنوان سفیر وضعیت کشورهای غیردینی را تشریح کرد و افزود: وقتی تجمع ۱۸ هزارنفری مرد و زن لخت، عکس صفحه اول روزنامه شده و بعنوان کار هنری نام برده می‌شود می‌توان ته‌خط را دید.

وی در تعریف جمهوریت نظام گفت: جمهوریت یعنی مردم مسئولین را انتخاب بکنند. البته هرجا برای انتخاب شرایطی وجود دارد. بعنوان مثال در فرانسه زنی که محجبه باشد نمی‌تواند نامزد ریاست جمهوری شود ولی اگر این زن خودفروش یا عرق‌خور باشد می‌تواند کاندیدا شود ولی باید ۵۰۰ نفر از منتخبین مردم وی را تأیید کرده باشند.

قدیری ابیانه مشروعیت نظام را علی رغم صحبت‌های برخی افراد به تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات مرتبط ندانست و گفت: مشروعیت به این معنی است که انتخابات برگزار شود. شرکت نکردن برخی افراد بدان معنی است که داوطلبانه حق رأی خود را به کسانی که شرکت می‌کنند سپرده‌اند

وی با اشاره به بی‌پایه بودن ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دوره فعلی گفت: سندهایی که از ملاقات‌های خصوصی طرفداران موسوی و کروبی بیرون آمده است نشان می‌دهد که خود نیز اعتقادی به تقلب نداشته‌اند.

قدیری ابیانه گفت: یکی از عوامل سازمان جاسوسی آمریکا به صراحت در مصاحبه‌ای گفته است ما در ایران به دنبال افرادی بوده و هستیم که در نظام مسئولیتی داشته‌اند.

وی با اشاره به اختلاف موسوی با رهبری در زمان نخست‌وزیری، وی را شخص مناسبی برای سیا دانست و افزود: به اعتقاد من علت تأخیر ثبت نام موسوی در انتخابات آن بود که وی منتظر بود ببیند بیگانگانی که روی انتخابات سرمایه‌گذاری کرده‌اند چه کسی را انتخاب می‌کنند؛ وی را انتخاب می‌کنند یا خاتمی را.

قدیری ابیانه به ریاست جمهوری خاتمی اشاره کرد و گفت: وی به جای کار اجرایی وقت خود را صرف سخنرانی راجع به جمهوریت و مدنیت و جامعه مدنی و مردمسالاری کرد، ولی در عمل مغایر با تفکراتی این چنینی از فتنه‌گران حمایت کرد.

وی نقط قوت نظام را ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: دشمن به همین جهت درصدد تضعیف و ضربه زدن به آن می‌باشد. و می‌بینیم در زمان اصلاحات حتی مدیران مدارس اطراف بیت رهبری را از آدم‌های خودشان انتخاب کرده‌اند که اگر خواسته باشند کاری بکنند، مدیریت اطراف بیت رهبری را در دست داشته باشند.


روزنامه کاشان 7 دیماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد