گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تونل گلاب به نام کاشان و به کام اصفهان

خبر

گرانمایه‌پور گفت:

تونل گلاب به نام کاشان و به کام اصفهان

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی‌گفت: میزان انتقال آب از تونل گلاب ۲۰ متر مکعب در ثانیه طراحی شده است در صورتی که سهم کاشان از این میزان یک متر مکعب است. و خط انتقال قادر نیست حتی یک لیتر بیش از میزان تعریف شده و طراحی شده که ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه است انتقال دهد.

گرانمایه‌پور با اشاره به تنش‌های اجتماعی در استان چهارمحال بختیاری گفت: اخیراً در استان چهارمحال بختیاری اجرای طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان مشکلات اجتماعی به همراه داشته است. علت آن طرح‌های آبرسانی از آن منطقه به استان اصفهان است در صورتی که خود منطقه از داشتن پروژه‌های کافی آبرسانی برای شهر و دیارشان محروم بوده‌اند و از اینرو مشکلاتی برای پروژه‌های کوهرنگ و گلاب به وجود آمد، که غیر قابل رفع نیست.

وی افزود: طبق آمارها، آب استحصالی در سرشاخه‌های واقع در چهارمحال بختیاری سالانه ۱۱ میلیارد مکعب برآورد شده است که حق استفاده هم حق برای چهارمحال بختیاری  و هم استان اصفهان محفوظ است. ولی  اگر مسئولان آب منطقه‌ای استان اصفهان یا وزارت نیرو اجازه می‌دادند پروژه محض آبرسانی زاینده‌رود به این دو شهرستان اجرا شود و شهرهای دیگر اضافه نمی‌شد، طراحی تونل متناسب با این پروژه می‌شد و تنش‌های اجتماعی به حداقل می‌رسید.


ماهنامه بهشت پنهان

روزنامه کاشان 6 دیماه 1390

نظرات 1 + ارسال نظر
ک.ش.م جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:23 ب.ظ

ازآقای گرانمایه پور به خاطر اظهارات واقع بینانه ومنصفانه در خصوص وضعیت آب رودخانه زاینده رود تشکر میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد