گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

توجه به بنیان‌های اشتغال زا

خبر

مهم‌ترین رویکرد نماینده:

توجه به بنیان‌های اشتغال زا

گرانمایه‌پور گفت: بیشترین رویکرد من در سال‌های خدمت در مجلس، توجه به بنیان‌های اشتغالزا در منطقه است.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان نرخ پایین بیکاری در کاشان گفت: نرخ بیکاری در کاشان یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در کشور است. در سال‌های اول نمایندگی جمعیت‌ زیادی برای کار به من مراجعه می‌کرد اما الان جمعیت بیکار به قدری کم شده است که شاهد هستیم فردی می‌آید درخواست اشتغال می‌کند وقتی باهم صحبت می‌کنیم می‌بینیم وی شاغل است و دنبال کار بهتری است. یا رسماً به من نامه می‌نویسند که فرزند ما در سایپا شاغل است و کارش سخت است و می‌‌خواهند که بخواهیم جایش را عوض کنند. و کار آسانتری بدهند و یا شاهد هستیم که ارباب رجوع به دفتر مراجعه می‌کند که فرزند اول در سایپا است و می‌خواهند فرزند دوم را نیز استخدام ‌کنند.

وی افزود: به لطف خدا نرخ بیکاری در این دو شهرستان در سال‌های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است. نمونه آن کم شدن مراجعات به دفتر نماینده و دفتر امام جمعه است. و بیکاری شهرستان منحصر به رشته‌هایی خاص شده است. مثل فوق‌لیسانس زبان انگلیسی یا فوق لیسانس ادبیات فارسی یعنی رشته‌های که خیلی کاربرد اقتصادی،صنعتی ندارد و صرفاً باید تدریس بکنند و آموزش و پرورش هم ظرفیت محدودی دارد.

گرانمایه‌پور یکی از دلایل پایین آمدن نرخ بیکاری در منطقه، وجود شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های بزرگ دانست و گفت: بعنوان نمونه یکی از این شرکت‌ها سایپا است که سنگ اولش را بنده تعقیب کردم و چند روز پیش از مدیرعاملش سوال کردم که وضعیت اشتغال به چه میزان است، در جواب گفتند به لطف خدا تا این لحظه در مجتمع عظیم سایپا هفت هزار اشتغال ایجاد شده است ۳۵۰۰ نفر در مجتمع به طور مستقیم مشغول به کار هستند و ۳۵۰۰ نفر غیرمستقیم در شرکتها پیمانکار،طرف قرارداد با شرکت هستند.

وی به صعنت بعنوان کلیدی‌ترین محور اشتغال اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی بنده پی‌گیری و پشتیبانی و دعوت از سرمایه‌گذاران اعم از دولتی خصوصی و تعاونی است تا در کاشان از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. ولی باید توجه داشته باشیم  کاشان بخشی کوهستانی است و بخشی کویر است و کشاورزی قابلیت توسعه ندارد. از این رو صنعت مورد توجه من بوده است.

گرانمایه‌پور  بیکاری را معضل بزرگ و تباهی‌آور جامعه دانست و افزود: وقتی یک جوان تحصیل کرده خدمت سربازی را انجام داده و بیکار است بعد از مدتی دچار انواع استرس‌ها و افسردگی و ناهنجاری‌های روانی می‌شود که خود منشأ بیماری‌های جسمی‌است و باعث ناراحتی و حتی مریضی پدر و مادر و خانواده می‌شود.


ماهنامه بهشت پنهان

روزنامه کاشان 30 دی ماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد