گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

طاغوت یقه ما را گرفته است

خبر

شجونی در مراسم گرامیداشت نواب صفوی در کاشان گفت:

 طاغوت یقه ما را گرفته است

حجت الاسلام جعفر شجونی شب گذشته در مسجد کرسی کاشان، ویژگی بارز شهید نواب صفوی را حق‌گویی در زمان طاغوت دانست و گفت: طاغوت یقه ما را گرفته. طاغوت شاه نیست، طاغوت فقط صدام نیست. مبارک و قذافی نیست. طاغوت به گفته امام باقر(ع) هرچیزی است که نمی‌گذارد دنبال حق برویم و آن را مطالبه کنیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، انقلاب را آفت‌زده عنوان کرد و افزود: حضرت علی(ع) این آفت‌ها را ظلم به مردم، دزدی از بیت‌المال مسلمین، فامیل بازی و رواج رشوه بیان فرموده‌اند.

شجونی با اشاره به حدیثی دیگری از حضرت علی(ع) گفت: قرار گرفتن آدم‌های رذل و بی‌ریشه و بی‌تقوا در وکالت و وزارت و عقب افتادن آدم‌های با فضیلت، امین و درستکار از دیگر افت‌های انقلاب است.

دبیرکل جامعه وعاظ تهران توجه به جزئیات و بااهمیت جلوه دادن مسائل جزئی و ضایع کردن اصول را از دیگر آفت‌های انقلاب دانست و گفت: نام نواب‌ صفوی با اینکه از فقیرترین و بی‌پول‌ترین آدم‌ها بود به علت روحیه حق خواهی و حق گویی  در تاریخ جاودان ماند.

شجونی با اشاره به دو دیدار رهبری با شهید نواب صفوی افزود: مقام معظم رهبری می‌گوید نواب که سخنرانی می‌کرد، تمام وجود نواب فریاد می‌زد. در سخنش، حرفش، حرکتش و نگاهش فریاد حق‌گویی دیده می‌شد.

در ابتدای مراسم حاج محمد صفایی دبیر حزب موتلفه کاشان با گرامیداشت سالروز شهادت نواب صفوی و یاران باوفایش گفت: شهید نواب بانی زیرساخت حکومت اسلامی‌و نهضت‌های انقلابی است و مریدانش همچون شهید صادق امانی و شهید حاج مهدی عراقی و دیگران ادامه دهنده راه این روحانی و سید جلیل‌القدر بوده‌اند.

وی تشکیل ستاد برگزاری مراسم را بعنوان قدمی‌در جهت بهتر برگزار شدن مراسم دانست و از کمک‌های حضرت‌ آیت‌الله اعتمادی، مجمع امور صنفی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و سازمان رفاهی تفریحی تشکر و قدردانی کرد.

ماهنامه جوان کویر

روزنامه کاشان28 دی ماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد