گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

افتتاح تابلو نمایشگر شاخص‌های آلودگی هوا

خبر

در هفته هوای پاک انجام می‌شود

افتتاح تابلو نمایشگر شاخص‌های آلودگی هوا


رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان در جمع خبرنگاران از افتتاح این تابلو در هفته هوای پاک خبر داد و گفت: تابلو در فاصله ۵۰ متری ایستگاه و در میدان ۱۵ خرداد واقع شده است و می‌تواند وضعیت ۵ شاخص از ۷ شاخص آلاینده‌های هوا را در معرض دید شهروندان کاشانی قرار دهد.

محمود قهرمانی با اشاره به این شاخص‌ها گفت: به وسیله این تابلو شاخص‌های اکسید نیتروژن (NO۲) و اکسید گوگرد (SO۲) و ازن (O۳ سطح زمین) و مونوکسید کربن (CO۲) و ذرات معلق (Pm۱۰) در ۵ گستره هوای پاک، سالم، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک نمایش داده می‌شود.

وی هزینه این پروژه را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به غیر از هزینه فنداسیون که توسط شهرداری انجام شد بقیه آن توسط اداره حفاظت محیط زیست صورت گرفته است.

قهرمانی با بیان این که محل ایستگاه باید نشان دهنده معدل شاخص‌های آلایندگی باشد افزود: محل ایستگاه دوم در چهارراه‌ آیت‌الله کاشانی پیشنهاد شده است و در صورت بررسی و تصویب عملیات آن شروع خواهد شد.

وی وضعیت آلودگی‌فعلی هوای اصفهان را دورنمایی برای کاشان پیش‌بینی کرد  و گفت: بروز مشکلات عدیده زیست محیطی و بیماری‌ها و مواردی از این دست همه پیامدهای آلودگی هواست که باید با یک نگاه مسئولانه فکری برای آن داشته باشیم و برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، آینده‌نگری مورد توجه قرار گیرد.


روزنامه کاشان26 دیماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد