گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

احیاء صنعت گلیم بافی در بَرزُک

خبر

احیاء صنعت گلیم بافی در بَرزُک



با آموزش بیش از ۹۰ نفر از علاقه‌مندان به صنایع دستی در موزه مردم شناسی، صنعت گلیم‌بافی بَرزُک احیا شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری، مسئول موزه مردم شناسی برزک با اعلام این خبر گفت: گلیم بافی از جمله مشاغل قدیمی در برزک است که به فراموشی سپرده شده بود. از اینرو موزه مردم‌شناسی برزک که با همت میراث فرهنگی کاشان و شهرداری برزک راه‌اندازی شده است اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزش گلیم بافی در جهت احیای صنایع دستی کرد.
زهرا جهانی برزکی افزود: در این کلاس‌ها تا کنون بیش از ۹۰ نفر از کارآموزان آموزش دیدند که طی مراسمی گواهی مهارت تعدادی از آن‌ها صادر و اهدا شده است. وی در ادامه با بیان استقبال خوب شهروندان برزک و روستا‌های بخش از این کلاس‌ها گفت: امیدواریم با مساعدت میراث فرهنگی آموزش‌های دیگر هنرهای صنایع دستی نیز در بَرزُک صورت گیرد.
شهردار برزک نیز در این ارتباط گفت: در صدد هستیم تا با تشکیل تعاونی گلیم بافی ضمن رونق این صنعت باعث ایجاد اشتغالزایی در منطقه شویم.
سعید میرزایی برزکی ضمن اعلام آمادگی موزه مردم‌شناسی جهت بافت گلیم به سفارش مشتری گفت: کسانی که مایل به تهیه گلیم هستند می‌توانند به موزه مردم شناسی برزک مراجعه کنند.
گفتنی است گلیم بافی، چاقو سازی، سبد بافی، جاجیم بافی و کرباس بافی از جمله هنرهای دستی مردمان بَرزُک است که با درگذشت پیشکسوتان آن این صنایع به فراموشی سپرده شده است.


ماهنامه بهشت پنهان

روزنامه کاشان 26 آذرماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد