گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

ماجرای برنج دمپختی

یادداشت

ماجرای برنج دمپختی



حجت‌الاسلام مطهریان در ابتدای سخنرانی ده‌ دقیقه‌ای خود در پنجمین نشست شورای اداری شهرستان کاشان گفت: من آشپز خوبی نیستم با این وجود چنانچه خواسته باشم برنج دمپختی هم درست کنم طبیعی است که غذای خوبی نخواهد شد.» امام جمعه برزک این مطلب را به این جهت گفت که فی‌المجلس از او خواسته شد تا سخنرانی کند.
شورای اداری شهرستان، مهم‌ترین نشستی است که با حضور تمامی‌مسئولین شهرستان به طور متوسط ماهانه تشکیل می‌شود و محل مناسبی برای بیان مشکلات و رفع آنها است، امّا گاهی سطح صحبت‌ها و خواسته‌ها به حدی پایین و ابتدایی است که هر شخص منصفی را تنها به تأسف وا می‌دارد.
اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یکی دیگر از سخنران‌های این جلسه است. وی از مسئولین اداره‌های شهرستان می‌خواهد تا پرونده سلامت برای کارکنان خود تشکیل دهند و پزشکی را برای این موضوع در نظر بگیرند.
مردم می‌پرسند آیا این همه مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی و انواع و اقسام دفترچه‌های بیمه برای کارمندان معزز و خانواده‌های گرامی‌چه خلأ بزرگی احساس می‌شود که مسئولین یک اداره دست به تشکیل پرونده سلامت برای فرزندان خود زده و هوشمندانه شاخص‌های سلامت آنان را کنترل کنند.
فرماندار که جمع‌بندی مطالب را بر عهده دارد در بخشی از صحبت‌های خود از مسئولین می‌خواهد قبل از این که به مرخصی یا مأموریت بروند؛ کتباً به فرمانداری اطلاع بدهند و در مطلبی دیگر از مسئولین می‌خواهد قبل از این که تصمیم به اتخاذ هر تصمیمی‌که ابعاد سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد، موضوع را پخته کنند.
فرماندار بدون بیان جزئیات اتفاق ناپخته‌ای که از طرف مسئولین در شهرستان روی داده است، ادامه می‌دهد: نهادهای امنیتی مانند سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی‌و فرمانداری بیکار نیستند تا به رفع و رجوع تصمیم‌های ناپخته مسئولین بپردازند و تصریح می‌کند: هرگاه نهادهای امنیتی شهرستان بیکار شدند به مسئولین اطلاع می‌دهیم.
سوال مردم این است که آیا مسئولین تراز اول شهرستان چه مقدار برای کارها و برگزاری جلسه‌ها فکر و برنامه‌ریزی کرده و وقت می‌گذارند تا نیاز به پختن برنج دمپختی نشوند که آنهم گاهی ناپخته از کار در ‌آید.

روزنامه کاشان 10 آذر 90

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد