گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

فرماندار: اکثر مردم کاشان با شرح وظایف سازمان‌ها آشنایی ندارند

فرماندار:

 اکثر مردم کاشان با شرح وظایف سازمان‌ها آشنایی ندارند

فرماندار کاشان دیشب در برنامه نگاه پنج شبکه اصفهان شرکت کرد و به صورت زنده به سوال‌های شهروندان کاشانی پاسخ گفت.

در این نشست بخشی از سوال‌های مردم به وسیله تلفن مطرح شد و خبرنگار شبکه استانی نیز با حضور در بین شهروندان دغدغه‌های آنان را انعکاس داد.


دسترسی محدود به سایت‌های علمی، مشکل ارتباطی و دسترسی به دانشگاهها برای دانشجویان، کندی سرعت اینترنت شهر، کمی‌امکانات خدماتی و رفاهی در شهرک‌های حاشیه‌ای و مشکلات قراردادهای صوری برخی کارگران و کارمندان سوال‌های تلفنی بود که از علیرضا جوادی پرسیده شد.


فرماندار در جواب به این سوال‌ها در مقدمه گفت: مردم کاشان اکثراً با شرح وظایف دستگاهها آشنایی ندارند و بعنوان مثال کاری که مربوط به شهرداری می‌شود، به فرمانداری مراجعه می‌کنند و بالعکس


با این وجود گفت: در ارتباط با اینترنت زیرساخت‌های مناسبی وجود دارد ولی به علّت تعداد بالای کاربران با مشکل کُندی سرعت مواجه هستیم. مشکل امکانات خدماتی و رفاهی شهرک‌ها مربوط به شهرداری است ولی فرمانداری تلاش کرده است تا با الحاق خزاق به راوند که جمعیت ۳ هزار نفری دارد شرایط استقلال شهری آن را فراهم کنیم.


وی گفت: قراردادهای صوری تخلف است و این افراد با مراجعه با اداره کار از کارفرما شکایت کرده تا رسیدگی شود.


شهروند دیگری از خرابی آسفالت سطح شهر پرسید که جوادی گفت: امکانات عمرانی، ساخت و ساز و آسفالت معابر در اختیار شهرداری است و محل تأمین آن درآمدهایی است که به صورت‌های مختلف از مردم گرفته می‌شود. البته کمک‌های دولتی هم هست ولی مجموعه آن جوابگوی نیازهای شهر نیست.


جوادی در جواب شهروندی که از کمبود امکانات خدمات پزشکی و بهداشتی گِله داشت گفت: با توجه به این که مراجعات این حوزه از کاشان و شهرهای مجاور است کاشان توانایی جوابگویی به همه را ندارد و تدبیر دولت ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی است که امیدواریم در سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد.


«یارانه صنعت پرداخت نشده است» سوال یک صنعتکار کاشانی بود که فرماندار گفت: دولت یارانه بلاعوض برای صنعت در نظر نگرفته است ولی آنان می‌توانند از وام‌های این بخش که برای توسعه و بهینه‌سازی در نظر گرفته شده است با مراجعه به نهاد ذیربط استفاده کنند.


«نیاز پست برق و تصفیه‌خانه» شهرک صنعتی راوند از دیگر نیازهای مطرح شده بود که علیرضا جوادی گفت: پست برق و تصفیه‌خانه یک نیاز مهم این شهرک است که مجموعه‌های مربوطه پی‌گیری آن هستند و ما نیز آن را پی‌گیری می‌کنیم.


جوادی در ارتباط با تغییر پیش‌شماره‌های شهرک صنعتی راوند گفت: در جلسه‌ای که داشتیم این موضوع مطرح شد که علت آن توسعه شبکه است.


«ساماندهی هیأت مذهبی و نیازهای برق آنها» نیاز مطرح شده دیگری بود که فرماندار گفت: «کاشان ۶۰۰ هیئت مذهبی دارد که از این تعداد ۴۰۰ هیئت از سازمان تبلیغات اسلامی‌مجوز گرفته‌اند که من از همه آنها خواهش می‌کنم در ارتباط با استفاده از برق ملاحظات قانونی و ایمنی را داشته باشند.


لازم به ذکر است که سوال‌های در ارتباط با امنیت شهرک راوند و مشکلات قطارهای شهری مطرح شد که به نظر، زمان برنامه اجازه پاسخگویی به فرماندار کاشان نداد.


روزنامه کاشان 9 آذر 90

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد