گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اساسنامه بهشت پنهان

دیروز سلمان تماس گرفت و گفت قبضی برای اینترنت دفتر برزک آمده است. او احتمال می‌داد که اشکالی در قبض باشد و من گفتم بررسی می‌کنم و به ایشان اطلاع می‌دهم. 

امروز برای پیدا کردن ته قبض قبلی اینترنت پرونده‌هایم را زیر و رو می‌کردم که به پیش‌نویس اساسنامه نشریه بهشت پنهان برخوردم.  

یادم آمد که بیش از دو سال پیش آقای صادقی این پیش‌نویس را به من داده‌اند. اون زمان‌ها سعی کردیم که مجمعی را در برزک پی‌ریزی کنیم. یکی از ابزارهای این مجمع نشریه بود. من به دوستان گفتم به صورت داخلی نامگذاری می‌کنیم ولی عمومی توزیع می‌نماییم. در آن موقع آقای صادقی گفتند که من با این کار موافق نیستم. کار باید از مسیر قانونی صورت گیرد. و ادامه دادند من بیش از دو سال پیش، درخواست مجوز نشریه داده‌ام ولی هنوز جواب آن نیامده است.  

بعد از این صحبت‌ها بود که پیش‌نویس را برای من آوردند. بعد از این که پیش‌نویس را خواندم با خودم فکر کردم آقای صادقی می‌خواهد با آوردن این پیش‌نویس خط مشی فکری‌اش را نیز عنوان نماید. 

آن مجمع به دلایلی هنوز شکل نگرفته از هم پاشید. ولی نوروز ۸۷ آقای صادقی من و تعدادی دیگر از دوستان را به خانه دعوت کردند و گفتند مجوز نشریه آمده است. این گوی و این هم میدان... 

بگذریم 

بد نیست متن این پیش نویس اساسنامه را در این پست بیاورم

به نام خدا 

پیش نویس اساسنامه نشریه بهشت پنهان 

بهشت پنهان افتخار دارد که اولین نشریه رسمی و مستقل در بخش برزک باشد و با توجه به پروانه انتشار آن می‌تواند در محدوده استان اصفهان منتشر شود. 

لذا موارد زیر به عنوان اساسنامه برای تقویت و پایداری نهال نوپای نشریه به تصویب هیات موسس رسید. 

۱- پدید آورندگان این نشریه معتقد به وحدانیت خداوند متعال و رسالت پیامبر اسلام (ص) و امامت ائمه ی اطهار (علیهم السلام) و حقانیت اسلام ناب محمدی (ص) می‌باشند. و در انتظار ظهور ذخیره الهی بقیه الله الاعظم (عج) هستند تا در رکاب او جان خویش را فدا کنند. 

۲- بهشت پنهان در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با اعتقاد به اصول آن خصوصا اصل ولایت مطلقه فقیه در جهت حفظ، استقرار و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با خون هزاران شهید و رهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشسته است، تلاش می‌کند. 

۳- مطالبی که بهشت پنهان به آن می‌پردازد در چارچوب احکام شرعی اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و مطالب خارج از این چارچوب و یا مخالف آنها اجازه‌ی چاپ نخواهند داشت. 

۴- بهشت پنهان به هیچ تشکل سیاسی و غیرسیاسی، حزب، ارگان و یا نهادی تعلق ندارد و بطور مستقل عقاید خود و دیگران را در چارچوب مشخص شده می‌تواند بیان کند. 

۵- بهشت پنهان در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی مطالبی را به زبان ساده که قابل درک برای عموم باشد بیان می‌کند. 

۶- مهمترین اهدافی که بهشت پنهان به دنبال آن است بدین شرح می‌باشد: 

الف) افزایش سطح آگاهی‌های مردم نسبت به مسایل جامعه و کشور 

ب) تبیین مسایل اعتقادی و مذهبی 

ج) گسترش روحیه پرسشگری در جامعه 

د) ایجاد ارتباط و پلی میان مسئولین و مردم 

ه) تلاش در جهت افزایش اعتبار و موقعیت بخش برزک و معرفی آن به دیگر هموطنان 

۷- مخاطبین بهشت پنهان عموم مردم بخصوص دانشجویان و دانش‌آموزان می‌باشند چرا که با هدایت خواص عوام جامعه نیز هدایت خواهند شد. 

۸- بهشت پنهان اولا با انتشار اخبار جامعه و ثانیا با تحلیل اخبار و ارائه‌ی پیشنهاد و انتقادهای سازنده در جهت رفع مشکلات جامعه خواهد کوشید. 

۹- بهشت پنهان بصورت ماهنامه منتشر می‌شود که در مراحل اولیه در محدوده‌ی شهر و بخش برزک و ان‌شاءالله در آینده‌ی نزدیک در سطح استان اصفهان منتشر خواهد شد. 

۱۰- هزینه ابتدایی نشریه از طریق کمک‌های مالی اعضای همکار در نشریه و هزینه دائمی آن از طریق جذب آگهی و ارائه‌ی خدمات فرهنگی در حاشیه‌ی کار انتشار ماهنامه تامین می‌شود. 

السلام علی من التبع الهدی - هیات موسس ماهنامه بهشت پنهان

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:47 ب.ظ

:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد