گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

میدان «الفحشا» در آران و بیدگل

هروقت از کنار این میدا عبور می کنم سوالاتی در ذهنم رژه می رود: 

 چرا تندیس بلال را از این میدان برداشتند؟ 

چرا اسم میدان را عوض کردند؟  

آیا در این نوشته که روی قسمتی از پایه دیده می شود کلمه  واضح تر شده «الفحشا» است؟

و در صورتی که اینگونه است چرا الفحشا بزرگ تر از بقیه کلمات است؟ 

و...

 

میدانی در آران و بیدگل

 

 

میدانی در آران و بیدگل 

 

میدانی در آران و بیدگل

نظرات 12 + ارسال نظر
صادق سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:38 ب.ظ http://moslehivadeghani.parsiblog.com/

عجیبه !گمان کنم شما بتونید از مسئولین امر از نزدیک این سوالات رو بپرسید خیلی دوست دارم بدونم چه جوابی می دن
راستی!سه ضلع دیگه این نماد چی درشت تر نوشته شده آیا در آنها هم کلمه فحشاء بزرگتر شده ؟؟

سلام
فکر نمی کنم هر شهروند برای پاسخ گرفتن سوالات این چنینی لازم باشد برود سراغ مسئول مربوطه
این امور عمومی هستند و لازم است اطلاع رسانی عمومی صورت گیرد.
اما در ارتباط با سه ضلع دیگر شما قبول زحمت کنید و عکس بگیرید.

فرزین سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:11 ب.ظ http://library51.blogfa.com

مردم می گفتند بلال داخل مدرسه دخترانه را دید میزده به همین جهت تبعیدش کردند.

صادق چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ب.ظ http://moslehivadeghani.parsiblog.com/


تا نگرید طفل گی یابد لبن

فرزانگان بیدگلی چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

جلسه بزرگداشت جواد استادیان
پنجشنبه شب ۲۸/۸/۸۸
کانون بنی طبا - بیدگل
منتظر شما هستم .

باعث افتخار است
چشم

آران وبیدگل؟ شاید پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:21 ق.ظ http://amoozadehbidgoli.blogfa.com/

باسلام
این نماد که روبروی مصلای نماز جمعه قرار گرفته روی چهار ضلع آن ۴ آیه قرآن درج شده است
کاش عکس واضح تری از آیه به کاررفته در این نماد می گرفتید تا متن کامل آیه که: (ان الصلوه تنهی عن الفحشا والمنکر )است به صورت دقیق مشخص باشد
چرااین کلمه درشت تر نوشته شده است احتمالا سلیقه خوش نویس وکاشیکار بوده است

سلام
درست می فرمایید آیه همین است.
در مطبوعات قانونی داریم چیزی که اهمیت بیشتری دارد درشت تر نوشته می شود
نمی دانم در مورد خطاطی هم همین امر صادق است یا خیر
متشکرم

... جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ق.ظ

سلام
خواهش می کنم این عکس را از وبلاگ بردارید.

سلام
اگر لطف کرده و علت را ذکر کنید

مدیرگروه جمعه 29 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:56 ب.ظ http://timarestan.blogsky.com

سلام
دست به عکس نزنیا!!!!
مردیم از خودسانسوری!

صادق شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:31 ق.ظ http://moslehivadeghani.parsiblog.com/

دست به عکس نزنید اما لطف کنید عکس از چهار طرف این نماد و از نمای نزدیک را هم قرار دهید

چشم
در اولین فرصت که به آران و بیدگل بروم این کار را می کنم.
ولی
در هر صورت در یک این قسمت از نماد آیه ای از قرآن مجید نوشته شده (ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر) که الفحشا بزرگ شده است.
و در سه قسمت دیگر نیز آیه هایی از قرآن نوشته شده که یک کلمه آن بزرگ تر شده است.
فرض کنید من سه عکس دیگر کنار این عکس گذاشتم
چه مشکلی از این عکس حل می کند؟
در جلسه ای که پنج شنبه به بیدگل رفتم دوستان گفتند با شورا صحبت کرده ایم یا قرار است این قسمت را تغییر بدهند یا این که با شما تماس بگیرند تا عکس را از وبلاگ بردارید

مجید رفیعی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:45 ب.ظ http://majidrafiee.blogsky.com

آقا صادق مطلبی راجع به این پست نوشته اند. شما می توانید آن را در آدرس زیر بخوانید
تحت عنوان آدما و مگسا
http://moslehivadeghani.parsiblog.com/1234625.htm

فوحش یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:07 ب.ظ

من فکر میکنم شما با غرض این عنوان راانتخاب کرده اید وگر نه شهر شما هم فاحشه دارد

سلام
من الفحشا را داخل گیومه گذاشته ام و این از نظر من بدان معنی است که آن را به عنوان یک کلمه صرف و بدون در نظر گرفتن معنی به آن نگاه کرده ام.
یعنی وقتی کسی از داخل ماشین از آن خیابان می گذرد و نگاهش به این نماد می افتد، اولین چیزی که نظرش را جلب می کند کلمه بزرگ شده الفحشا است.
در هر حال نظر شما هم محترم است.
اما در ارتباط با فاحشه
من از فاحشه های شهرمان خبر ندارم. نمی دانم دارد یا ندارد ولی معمولا همانطور که هر شهری آدم خوب و بد دارد ممکن است این مورد را نیز داشته باشد و ما ناگزیر از پذیرش واقعیات جامعه خودمان هستیم

مدیر مرکز یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:22 ب.ظ http://timarestan.blogsky.com

سلام
ردپای زیر مال شماست که شناسایی شده!
Oooo..............
.(__)...oooO....
../ (....(__)......
.../_)...) \........
........(_\.........
Oooo..............
.(__)...oooO....
../ (....(__)......
.../_)...) \........
........(_\.........
Oooo..............
.(__)...oooO....
../ (....(__)......
.../_)...) \........
........(_\.........
تو نظرات وبلاگم!اما اسم شما نبود...
گویا وبلاگی گروهی راه انداختین...مبارکه!

سلمان یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:16 ب.ظ

به این میگن یه تیتر جنجالی ...البته عامل اصلیش بی تدبیری مسئولین مربوطه بوده+تیز بینی شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد