گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اذان و اقامه در گوش عرفان

 

آقا عزیز امامت در حال خواندن اذان و اقامه در گوش عرفان رفیعی

یکی از آداب پس از تولد گفتن اذان و اقامه در گوش نوزاد است. چند روز است که مادرخانم می گوید برویم عرفان را مسلمانش کنیم. البته تاکید دارند این کار توسط یک شخص روحانی صورت بگیرد. روحانی مورد نظرشان آقای عزیز امامت است.  

علامه( عبدالله ناصح علوان) به نقل از علامه (ابن القیم الجوزیه) می فرماید:

فواید وحکمت اذان در گوش نوزاد این است که اولین کلماتی که باید به گوش او برسد، کلماتی باشند که مشتمل بر کبریایی وعظمت پروردگار متعال باشند؛ در اذان کلمه شهادت نیز وجود دارد که با آن انسان در اسلام داخل می آغاز ورود به جهان و هنگام مفارقت از دنیا، کلمه شهادت تلقین می شود؛ مسلماً اثر اذان به قلب بچه نفوذ می کند و آن را تحت تأثیر قرار می دهد؛ هرچند او به ظاهر چیزی احساس نمی کند.

فواید دیگر اذان این است که شیطان فرار می کند و اثرات شیطان از نوزاد دور می گردد.

فایده ی دیگری که بیان می شود این است که کودک، قبل از اینکه دعوت شیطان را دریابد به سوی خدا ودین اسلام دعوت می شود. خلاصه این که کودک همیشه پا به عرصه حیات گذاشت و نسیم زندگی به مشام او رسید، باید تربیت عقیدتی وایمانی وی آغاز گردد.

نظرات 3 + ارسال نظر
ح ع شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:23 ب.ظ

امیدوارم اذان واقامه همیشه در گوش عرفان طنین عارفانه ای داشته باشد.بچه های خودم را پدرم در گوششان اذان گفته است.کار بسیار زیبایی است.خداوند به خودت وزن وبچه ات سلامتی بدهد.

سلام
متشکرم

ابراهیمی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:30 ب.ظ

صبر می کردی سالش می شد بعد این کار را می کردی
تو قلعه ما بچه دنیا میاد حداکثر بعد از سه روز انجام میشه

چه فرقی می کنه
مهم اینه که بچه را مسلمانش بکنیم که کردیم.
بقیه اش هم با خودش

نجمه پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:00 ق.ظ

بنام خدا
با سلام
این همه عالم تو کاشون بردی پیش یکی که من موندم چرا بهش میگن آیت الله درس دادن ایشان در حوزه را چه کسی دیده است ؟ مگر جز این است که یک دعا نویس حرفه ای است ؟ مگر جز این است که برای امام خمینی اجازه ی ختم گرفتن در مسجد صادقیه را نداد !!! ولی برای شاه در همین مسجد...!!!
عمرتو تلف کردی و بچه ات را ...

سلام
همینطور که در مطلب عرض کردم به اصرار مادرخانم این کار صورت گرفت. اما در این که عمر خودم و بچمو تلف کردم جای بحث بیشتر دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد