گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

اشکال کجاست

من به توطئه دشمن در امور مملکت اعتقاد نداشته ام و همیشه از آن به عنوان توهم توطئه نام برده ام  ولی این روزها به شک افتاده ام.
بسیار ناراحت و متاسفم و فکر می کنم دشمن هوشمند خارجی به اضافه دوستان نادان داخلی کاری کرده اند که شناسایی دوست و دشمن سخت شود. و مردم دو دسته شوند و نگاهشان به مسائل «نسبی» شود.
به این صورت که هر گروه سران خود را مانند بت بپرستند و تمام کارهایشان را توجیه کنند.
عقل گرایی در صحبت های سرکردگان و مدیران و گروهها جای خود را  به سیاسی گویی بدهد.
نمی دانم ریشه اشکال کجاست ولی هرچه هست مربوط به این یکی دوسال نیست. باید به دورترها برویم.
امیدوارم این تحولات منجر به عقب رفتی دیگر نشود.

نظرات 6 + ارسال نظر
فرز ین دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:13 ب.ظ http://library51.blogfa.com

ممنونم که ما را لینک کردید .در اولین فرصت شما را لینک خواهم کرد.

علی دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:35 ب.ظ http://alimoslehi.blogfa.com

سلام.باور دقیق فرمایش حضرتعالی کار سختی نیست .هرجا تعصب نسبت به هر چیز باشد عقل تعطیل است.اما آیا واقعا کفه خطاهای یک گروه باگروه دیگر برابر است؟

دوست عزیز
نه برابر نیست
ولی من کفه گناهان اصلاح طلب را به مراتب بیش از اصول گرا می دانم و شرح آن در این مختصر نمی گنجد.
امیدوارم از نزدیک باهم صحبت کنیم.
یک چیز را ناگفته نمی گذارم
عملکرد گروه اصلاح طلب خون به دل حقیر کرده است. هرچند خود را سرباز کوچک اصلاحات می دانم.

محسن جانجانی سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام
ماشاا... ابهام در مطلب شما زیاد است.البته بخشی از آن طی چند هفته گذشته توسط مقام معظم رهبری بیان شده که امیدوارم به آن توجه کرده باشید.
بهرحال کلیات مطلبتان درست است البته زمانی که تمامی زوایای آن روشن باشد.

سعی می کنم کلی گویی کنم.
و گمانم آن است که با کلیت موافق باشید که:
صدای آمریکا و انگلیسی سعی در دو گروه کردم مردم دارند.
سران منظورم روسای جریانهای موجود است یک جریان در تایید رئیس جمهور فعلی و جریان دیگر موسوی و کروبی و هاشمی و رضایی و امثالهم که به هم نزدیک شده اند.
البته رهبری با موضع گیری هایی که کرده متاسفانه از فراجناحی خارج شده است و خود را در گروه رئیس جمهور قرار داده است .
اما ریشه یابی اشکال
یکی از اشکال ها هم به چهار سال قبل برمیگردد.
هر جا یک بی قانونی صورت بگیرد بالاخره نتیجه آن جایی رخ می نماید.
در قانون داریم کاندیدای ریاست جمهوری باید رجل سیاسی باشد و تفسیر آن به عهده شورای نگهبان است.
رئیس جمهور فعلی در آن موقع بعنوان رجل سیاسی معرفی شد
هرچند قانونی بود ولی من اعتقاد دارم که شورای نگهبان کار غیرقانونی کرد. و ایشان رجل سیاسی نبود و لباس ریاست جمهوری به تن ایشان گشاد است.
گشادی آن را در عملکرد ایشان می توان به وضوح دید.
حتی اگر فرض بر نیت خیر ایشان در کارهایشان بگذاریم ولی عملکرد کشور را به طرف هرج و مرج کشانده است.
گاهی دشمن دانا بهتر از دوست نادان عمل می کند
گروه شما خاتمی را به عنوان دشمن می شناسد بر فرض اینکه قبول کنیم او دشمن دانا است و استاد گرانقدری که امروز رجل شده و بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده است دوست نادانی بیش نیست.
من الله توفیق

مدیر مرکز دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:31 ب.ظ http://www.timarestan.blogsky.com/

دست مریزاد....و
من الله توفیق

محسن صباحی بیدگلی چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:46 ب.ظ http://msabahi.wordpress.com

از لینک شما ممنونم.
بنده از ورودیهای بلاگم متوجه لینک شما شدم.
شما را در بلگم لینک کردم.
پیروز باشید

hosein یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:28 ق.ظ http://www.nnb.persianblog.ir

سلام با مطلبی با موضوع آخرین و بی غرض ترین قاضی تاریخ است جلوی قاضی ملق بازی نکنیم به روزم موفق باشید حسین میرزاجانی نوش آبادی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد