گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

بهشت 59 منتشر شد

 

ماهنامه فرهنگی اجتماعی بهشت پنهان شماره 59 با رویکرد آسیب شناسی توسعه کاشان و با تیتر اول «چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای توسعه کاشان بزرگ» منتشر شد.
مدیران ماهنامه در این شماره تلاش کرده اند تا کرده ها و نکرده ها حوزه عمرانی کاشان را در گفتگو با مدیران این حوزه در معرض قضاوت مخاطب قرار دهند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان در گفت و گو با بهشت پنهان خبر از تشکیل شورای توسعه کاشان بزرگ داده و یادآور شده: «فرمانداری کاشان با ایجاد سه شورای برنامه ریزی وتوسعه گردشگری، شورای سیاستگذاری  توسعه اقتصادی و  شورای سیاستگذاری توسعه فرهنگی و اجتماعی و بابهره گیری ازتوانمندی افراد فرهیخته و صاحب نظر، گام های اول برای توسعه کاشان را محکم برداشته است.»
ابوالفضل صدرائیه افزوده است: «شوراها ی سه گانه توسعه کاشان بزرگ بستر مناسبی برای حضور نخبگان کاشان در فرآیند توسعه فراهم می کند که اقدامات اولیه و شایسته ای در این خصوص انجام شده و نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.»
مصاحبه با معاونت فنی و عمرانی با عنوان «راهکارهای توسعه و پیشرفت کاشان بزرگ» به بررسی تفصیلی راههای توسعه و موانع پیشرو پرداخته است. مهندس محسن فخری در بخشی از این گفت و گو یادآور شده است:
«نمی خواهم بگویم در سطح شهر کار نشده است، کار با برنامه نشده است. خیابان ایجاد کرده ایم، مسکن و مجتمع تجاری ساخته ایم، پارک درست کرده ایم، صنایع را گسترش داده ایم ولی بی‌برنامه و بدون داشتن یک محور مشخص و همه جانبه نگر. یادمان باشد تفکر ، برنامه و اقدامات امروز ما ، نتیجه و محصولش فردای کاشان است.»
فخری در بخش دیگر از مطالب خود «گردشگری کاشان» را مورد توجه قرار داده و شکوفایی آن را در برنامه ریزی همه جانبه دانسته و اذعان می دارد: «در صورتی گردشگری موفقی خواهیم داشت که نگاهمان فراتر از مرزهای جغرافیایی شهرستان کاشان باشد و با تعامل با شهرهای همجوار مانند آران و بیدگل ، بادرود و نطنز، دلیجان و نراق منطقه نمونه گردشگری تعریف نموده و با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که گردشگر از ورود به این منطقه حداکثر بهره برداری را به دست آورده و با رضایت کامل خارج گردد.»
متن سخنرانی پروفسور زراعت رئیس دانشگاه کاشان و  مهندس علی سعیدی بنیان گذار و موسس  بنیاد نخبگان سعیدی در اولین همایش «چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای توسعه سرمایه‌گذاری کاشان بزرگ» از دیگر مطالب این شماره از ماهنامه بهشت پنهان است.
نقد عملکرد مدیران شهری در حوزه عمرانی نشان از انجام رسالت رکن چهارم دموکراسی دارد که  در مطالبی با عنوان «فرمانداری: دعوت کردیم. مسئولان: بی خبریم» و «کاشان بزرگ در گرو فکرهای بزرگ است» و «موازی کاری آفت مدیریت شهری کاشان است» مورد توجه قرار گرفته است.
سردبیر در بخشی از سرمقاله خود به این موضوع تأکید کرده است: «همیشه به این فکر می کنم آیا روزی می رسد که یک روزنامه نگار بی رحمانه عملکرد مسئولی را نقد کند و تقدیر شود. می دانیم آهسته آمدن و آهسته رفتن باعث می شود که گربه شاخمان نزند ولی وقتی قرار است ذره بین انتقاد را در دست گیریم و در کارهای و پروژه ها جستجو کنیم آنگاه کمی نیز باید نگران باشیم که مغضوب درگاه نگردیم.»
بهشت پنهان را بیش از پنج سال انتشار خود نشان داده است در عصر اطلاعات بیش از آن که به فکر انتشار اخبار سوخته باشد مصمم است به عمق مطالب رفته و آسیب ها و فرصت های موضوع در را گفت و گو با صاحب نظران به آسیب شناسی پرداخته و نسخه ای در اختیار مخاطب فرهیخته خود قرار دهد که برای سالیان سال به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد.
شایان ذکر است بهشت پنهان نسخه الکترونیک ماهنامه را – پی دی اف – با دریافت ایمیل از طریق سامانه پیامکی 10003611000361  در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. 


 

لینک دریافت فایل پی دی اف ماهنامه بهشت پنهان شماره 59  

لینک دریافت فایل پی دی اف ماهنامه بهشت پنهان ویژه برزک  

 

لینک خبر در پورتال خبری کاشان 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد