گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

فرماندار: آبخوان دشت کاشان قابل احیا نست

فرماندار کاشان گفت: همواره در طول 36 سال انقلاب شکوهمند اسلامی خدمات رسانی به مردم روستاها از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، ابوالفضل صدرائیه در مراسم تودیع و معارفه مدیر آبفای روستایی کاشان اظهار کرد: مردم روستاها با کمترین امکانات و با حداقل‌ها برای آرمان‌های نظام اسلامی ایستادگی کرده‌اند و به جرأت می‌توان گفت هرچه خدمت کنیم باز نتوانسته‌ایم به خوبی حق مطلب را ادا کنیم.

وی با اشاره به فرصتی که دولت و مجلس بعد از سال‌ها در اختیار آبفای روستایی قرار داده افزود: اعتبار 500 میلیارد تومانی در زمینه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی که در بودجه 94 کشور پیش بینی شده نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاهای کشور دارد و مدیران آبفای روستایی باید حداکثر استفاده را از این فرصت به دست آمده در جهت تکمیل پروژه‌های آبرسانی برای تأمین آب مردم روستاهای شهرستان داشته باشند.

صدرائیه پایداری آبرسانی به مردم روستاها را یکی از مهم‌ترین دغدغه مدیران این حوزه ذکر کرد و گفت: چنانچه توقعی در مردم روستاها ایجاد کنیم و پروژه‌ای را شروع کرده و تعرفه‌ای در نظر بگیریم باید برای پایداری خدمات رسانی نیز حداکثر تلاش خود را به کار گرفته و خدماتی در شأن مردم ارایه کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بحران آب در منطقه و شهرستان یادآور شد: هرچند در شرایط و دوره خشکسالی قرار گرفته‌ایم ولی نگرانی بیشتر آن است که آبخوان دشت کاشان در شرایط مطلوبی قرار ندارد و ممکن است دوره خشکسالی سپری شود، ولی آبخوانی که از دست رفته قابل ترمیم و احیا نیست.

صدرائیه بیشترین مصرف آب در دشت کاشان را در حوزه کشاورزی ذکر کرد و گفت: متأسفانه می‌توان گفت سرمایه گذاری روی محصولات استراتژیک انجام نگرفته است و تولید محصولات با پایین‌ترین ارزش افزوده در حال انجام است که مصرف بیش از 90 درصد آب را به خود اختصاص داده و می‌بایست برای آن چاره اندیشی شود.

وی با تقدیر و تشکر از شاکری مدیر سابق آبفای روستایی کاشان افزود: پروژه‌های خوبی در زمان مدیریت آقای شاکری برای خدمات رسانی بهتر به مردم انجام گرفته و این نشان از تلاش مضاعف و صادقانه دارد و از خداوند برای مهندس صبوری توفیق خدمت بیشتر به مردم را داریم. خدمتی که در شأن و انتظار مردم و رضایت خداوند است.

هم‌چنین مدیرعامل آبفای روستایی استان اصفهان گفت: به  اعتقاد من هنر مدیر آن است که در چارچوب ضوابط و مقررات بهترین تعامل را با مدیریت شهری داشته باشد و قطعاً با تعامل است که می‌توان بهترین خدمات را به مردم ارایه داد.

محمد حسین قرائتی تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت شهری کاشان صاحب نظر به مسائل آب در سطح ملی و منطقه‌ای است و این امر برای مجموعه آبفای شهری و روستایی یک حسن است که باید از این فرصت برای ارتقاء سطح خدمت به مردم شهر و روستا استفاده کرد.

هم‌چنین مدیر سابق آبفای روستایی کاشان گفت: زمانی که مسئولیت را به عهده گرفتم با خشکسالی مواجه بودیم که نبود اعتبارات لازم نیز مشکل را تشدید کرد.

شهاب الدین شاکری یادآور شد: مسئولیت تأمین آب 55 روستا در شهرستان کاشان به عهده آبفای روستایی است که بسیاری از آنها با تانکر سیار آبرسانی می‌شد که با تلاش های انجام شده بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع شد.

وی یادآور شد: البته بسیار از مسائل و مشکلات حوزه آبفای روستایی را با مشارکت مردم رفع کردیم که تعبیر من توجه به استراتژی از مردم برای مردم است.

به گزارش ایسنا، شهاب الدین شاکری پس از بیش از سه سال مسئولیت، آبفای روستایی شهرستان کاشان را به علیرضا صبوری سپرد که پیش از این مدیر آبفای روستایی آران و بیدگل بود و شاکری نیز مسئولیت آبفای آران و بیدگل را به عهده گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد