گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

درمانگاه برزک در آینده ای نزدیک تکمیل می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عملیات اجرایی ساختمان نیمه کاره درمانگاه برزک به وسیله جذب اعتبارات دولتی و کمک خیرین سلامت تا چند روز دیگر آغاز و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، محمد حسین اعرابی در جلسه ای که با حضور امام جمعه، معتمدین، خیرین سلامت و شورای اسلامی شهر برزک در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل درمانگاه برزک اولویت اصلی و مهم دانشگاه علوم پزشکی کاشان است و تلاش داریم به هر طریق ممکن و از منابع مختلف آن را تکمیل و تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

وی، شرایط موجود درمانگاه برزک را نامناسب دانست و گفت: این وضعیت برای مردم سخت است و خدمات رسانی مطلوب را نیز تحت شعاع قرار داده و همچنین پزشک مرکز نیز در شرایط سختی قرار گرفته که امیدواریم با مساعدت شورا و معتمدین این وضعیت تعدیل و بهبود یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصویب بودجه 250 میلیون تومانی را در شورای برنامه ریزی شهرستان به عنوان یکی از منابع تأمین اعتبار این پروژه ذکر کرد و افزود: در سال گذشته حداکثر 15 درصد بودجه های مصوب شورای برنامه ریزی شهرستان محقق شد، ولی امسال هرچند میزان بودجه در نظر گرفته شده کمتر از سال گذشته است، اما به نظر می رسد رقم بودجه واقعی تر بوده و امیدواریم بیش از 70 درصد آن محقق شود.

اعرابی یادآور شد: در شورای برنامه ریزی شهرستان بودجه درخواستی را برای چند پروژه اولویت دار شهرستان متمرکز کردیم تا از این طریق بتوانیم به نتایج قابل قبول دست یابیم.

وی اضافه کرد: تحقق بودجه مصوب مشروط به پیگیری مدیریت شهری است تا از طریق فرمانداری و استانداری اقدام نموده و مبلغ مصوب را جذب نمایند.

اعرابی خاطر نشان کرد: یکی از منابع بودجه ای بحث بهسازی درمانگاه های شهرها با جمعیت زیر 20 هزار نفر است که برزک را به عنوان شهر دارای اولویت مدنظر قرار داده ایم.

وی افزود: نماینده مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل نیز بر اساس اختیاراتی که دارند قول مساعد دادند که برای تکمیل درمانگاه برزک کمک نمایند. با رایزنی هایی که با نماینده شهرستان انجام شده و ذهنیت خوبی که وی نسبت به برزک دارند امیدواریم بخشی از هزینه مورد نیاز از این طریق تأمین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: نگرانی مردم برزک در رابطه با محدودیت زمانی ساخت و ساز در برزک بجا است و عملاً زمان زیادی در اختیار نداریم.

وی تأکید کرد: هرچند مبالغ مصوب محقق نشده است، ولی از معاونت طرح و برنامه دانشگاه می خواهیم تا کار تکمیل درمانگاه برزک را شروع نمایند.

اعرابی کمک خیرین را در خصوص تکمیل این پروژه با اهمیت دانست و گفت: چنانچه خیرین برای شروع کار کمک کنند دانشگاه نیز از کمک بیشتر دریغ نخواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد