گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پیشرفت با تفکر چاپاری در عصر تکنولوژی ممکن نیست

عضو شورای اسلامی شهر کاشان: 

سرفصل‌های آموزشی استانداری برای شوراها بازنگری شود  

 

یک عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: سرفصل‌های کارگاه‌های آموزشی شوراها که توسط استانداری مشخص شده و با محوریت فرمانداری‌ها برگزار می‌شود متناسب با نیازها و توانمندی‌های اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نیست و نیاز به بازنگری دارد.
 
جواد حاج قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، در ارتباط با کارگاه آموزشی شوراها که به وسیله فرمانداری کاشان برگزار شد، افزود: چهار دوره از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌گذرد و اگر قرار بود با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی توانمندی شوراها افزایش پیدا کند اکنون شاهد ضعف و سستی بیشتر شوراها در تمام زمینه‌ها نبودیم.
 
وی تصریح کرد: باید ببینیم اداره کل شوراها در استانداری از چه ظرفیت علمی و کارشناسی برخوردار است تا از آنان انتظار داشته باشیم که کارگاه‌های آموزشی و سرفصل‌های مناسب ارائه نمایند.
 
این عضو شورای اسلامی کاشان تأکید کرد: اگر معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری کاشان می‌گوید هیچ کار مکتوب از تجارب شوراها تا کنون تدوین نشده است مقصر چه کسی است؟ جز این است که استانداری و فرمانداری به نمایندگی از دولت باید به این مهم اهتمام نموده و با آسیب شناسی عملکرد شوراها نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در توانمند نمودن شوراها تلاش می‌کردند.
 
حاج قدیری با طرح چند پرسش ادامه داد: بعد از گذشت چندین دوره از عمر شوراها چه اقدام مطالعاتی و ارزیابی در خصوص عملکرد شوراها توسط استانداری و فرمانداری انجام گرفته است؟ شاخص‌های ارزیابی چیست؟ شوراهای ضعیف و قوی کدامند؟ مکانیزم ارزیابی شوراها چیست؟ آیا عملکرد شاخصی از شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تا کنون شناسایی و معرفی شده و یا واقعاً شوراها هیچ عملکرد قابل توجهی نداشته‌اند؟
 
وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی نیاز به بررسی و مقدمات علمی دارد و باید سرفصل‌های آن  بر اساس نیازهای اولیه تعریف و عملیاتی شود، افزود: وقتی هنوز دبیرخانه‌های دولتی و شوراها نمی‌توانند از حداقل‌های بسترهای ارتباطی موجود استفاده کنند چگونه می‌توانیم به بحث‌های تخصصی‌تر بیندیشیم.
 
این عضو شورای اسلامی کاشان با بیان مثالی در این خصوص گفت: هنوز برای استفاده از شبکه دولت که یک بستر ارتباطی اولیه است با مشکلاتی مواجه هستیم که در شأن سازمان‌های دولتی و دبیرخانه‌های شورای اسلامی نیست.
 
حاج قدیری استفاده از تکنولوژی‌های روز را برای پیشبرد امور با اهمیت دانست و گفت: متأسفانه با تفکراتی که در عصر چاپار به سر می‌برند نمی‌توان در دنیای فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های نوین برای پیشرفت کشور تلاش نمود.
 
وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی تأکید کرد: باید برای ارتقاء فکرها و مسلح شدن به تکنولوژی‌های روز برای ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم کشور با مدیریت جهادی اقدام نماییم.
 
 عضو شورای اسلامی کاشان رسالت مسؤلان ارشد استان و شهرستان را در این خصوص با اهمیت دانست و گفت: وقتی وزرای دولت از فناوری‌های نوین برای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌نمایند باید دید استانداران، فرمانداران و مسؤلان دولتی چه مقدار از این امکانات نوین برای رفع مشکلات حوزه مسؤلیت خود استفاده می‌کنند.
 
حاج قدیری ابراز امیدواری کرد با ارتقاء آگاهی و آموزش اساسی مسؤلان دولتی و اعضای شوراهای اسلامی بتوانیم خدمات شایسته‌ای برای مردم ارائه نماییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد