گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

شورا به طرح های کلان شهری بیندیشد

برزک نیازمند توجه به مسائل کلان و زیرساخت ها شهری است و چنانچه برخی اعضای شورای اسلامی شهر خود را گرفتار مسائل جزئی و پیش پا افتاده کنند روز به روز از غافله پیشرفت عقب خواهیم  ماند.
عضو شورای اسلامی برزک با بیان این مطلب گفت: متأسفانه شوراها جایگاه خود را به حدی تنزل داده اند که خود را در تنگنای شورای شهرداری محدود نموده اند و این یک آسیب و آفت برای شوراست.
عبدالمجید رفیعی برزکی تصریح کرد: توجه به مسائل خدمات شهری و آسفالت معابر تنها بخش کوچکی از وظیفه شوراست که بر اساس فرآیند قانونی پیگیری نموده و به نتیجه برساند ولی همه وظیفه شورا نیست.
این عضو شورا تأکید کرد: ورود به مسائل داخلی شهرداری زنگ خطر جدی برای مدیریت شهری است که چنانچه از سوی هر یک از اعضا اتفاق بیفتد باعث تبعاتی برای شهر خواهد شد که می بایست مخاطرات آن را شخصاً به عهده بگیرند.
رفیعی گفت: اظهار نظر مستقیم راجع به نیروهای شهرداری و پروژها و اقدامات ریز و درشت شهرداری توسط برخی از اعضا دخالت مستقیم در شهرداری است و موجب بی ثباتی مدیریت شهری خواهد شد.
این عضو شورا افزود: شورا باید گیوه خود را ورکشد و برای به ثمر رساندن طرح ها بزرگ در مرکز شهرستان، استان و تهران پیگیری نموده و از ماندن و درجا زدن در شهر پرهیز کند.
رفیعی گفت: تا زمانی که از شهر بیرون نیاییم و خود را محدود به کوچه پس کوچه های شهر کنیم وضعیت ما همین خواهد بود که هست.
وی یادآور شد: پیگیری اصلاح خط انتقال آب ویشنگ ، مطالعات آبرسانی به مناطق مسکونی که در حومه شهر مستقر شده است، دغدغه های زیست محیطی و گازرسانی به مناطق حومه در طول زمان های گذشته مغفول مانده است که شورای چهارم می بایست انرژی خود را معطوف به آن کند.
این عضو شورا گفت: اصلاح جاده کاشان – برزک به خصوص از سه راهی مرق تا پیچ نابر دغدغه اصلی مردم است که نیازمند پیگیری بیش از گذشته در مرکز استان و تهران دارد.
وی تکمیل درمانگاه برزک، شروع به کار ساختمان دانشگاه پیام نور برزک، رفع مشکلات آموزشی و توجه به مسائل ورزشی، توسعه شبکه های آب ، برق و گاز و توجه جدی به ساماندهی حمل و نقل برزک را بخش دیگری از وظایف شورا دانست.
رفیعی یادآور شد: خوشبختانه شورای اسلامی برزک با تقسیم کار بین اعضا وظیفه خود را در قبال مردم مشخص نموده است و نوبت به مردم است تا حل مشکلات خود را از همه اعضا درخواست نمایند.
رفیعی تأکید کرد: در فرصت کوتاه شورای چهارم در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است ولی نیازمند جدیت بیشتر همه اعضا دارد.

نظرات 3 + ارسال نظر
بهمن دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:35 ب.ظ

با سلام و عرض خسته نباشید.
اجرای همه این طرحها که فرمودید در ابتدا نیاز به یک دستور اجرایی میباشد و در مرحله دوم پول و بودجه که حالا از هر جا میخواد بیاد بیاد (به قول معروف پول و رو میت بذاری بلند میشه پشتک میزنه)
حقیر در مورد جاده از دو راهی مرق تا پیچ های نابر هر روز در رفت و آمدم با وسیله شخصی و از نزدیک با مشکل آشنا هستم
خیلی همه مسئولین راهداری و هر روز بلند بلند دعا میکنم
فاجعه به حدی شده که حاشیه خاکی جاده بیشتر قابل استفاده هست تا خودش.
همگی خسته نباشن
اصلا منظورم ب شورای برزک نیست این جاده و مسئولیت نگهداری و تعمیرش ب عهده اداره راه هست
اگه یه مسئول دلسوز تو حیطه راهداری یا حتی فرمانداری کاشان یکبار از این جاده رد شده بود که مطمئنا رد شده الان این جاده حداقل تعمیر شده بود
احتمالا هیچ مسئول دلسوزی نیست یا چشم ها کم سو شده یا همه مسولا تیزبینن دلسوزم هستن ولی پول نیست
اگه یه عوارضی مرق میزدن و از هر ماشین صد تومن میگرفتن و سالی ده متر تعمیر میکردن جاده تا حالا درست شده بود
پس همه چیز تو عمل مشخص به حرف نیست کاری هم از هیچ کس بر نمیاد
به پایان آمد این نطق درد دل همچنان باقیست

با سلام و احترام
ممنونم از این که وقت گذاشتید و نظرتون را مکتوب کردید. در مورد جاده انشاءالله با پیگیری هایی که توسط همه مسئولین انجام شده است 500 میلیون تومان اعتبار از طریق وزارتخانه به اداره کل راه و شهرسازی استان اختصاص داده شده که اگر اصفهانی های عزیز نقشه ای برایش نکشند در این قسمت از راه هزینه خواهد شده و مشکل رفع خواهد گردید. انشاءالله

مصطفی دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام .. بله حرفهایتان درست ومنطقی ست ، مدیریت شهری در برزک ضعیف است و مشارکت با شهروندان هم ضعیف... اعضای شورای محترم می بایست ازتفرقه و پرداختن به مسائل جزئی جدا خوداری فرمایند... بله خرابی جاده برزک یک مسئله بسیار مهم است و صدای مردم را در آورده است ... امیدوارم با پیگیری اعضای محترم مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود... با آرزوی موفیقیت برای شما وسایر اعضای محترم.. با تشکر... امیدوارم حرفهایی که زدم باعث درد سر برای خودم و شما نشود.. با جو و محیط برزک که آشنایی دارید...

مجتبی جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام
با این که نظرات شما برای من قابل احترام و تأیید است اما شورای شهر به عنوان نماینده عموم مردم باید دغدغه های شهروندان را نیز مد نظر داشته باشد. درست است است که شهرداری مجموعه مدیریتی مستقلی باید باشد اما سوتی های ناشیانه ای که در مجموعه ی شهرداری اتفاق می افتد (مثل پرت شدن جایگاه ایستگاه اتوبوس)نشان از بی مدیریتی یا بی کفایتی مدیران شهرداری دارد که یا باید بصورت ریشه ای آن راحل کرد و یا این که اعضای شورا خودشان دست به کار شوند و این مسایل ریز و پیش پا افتاده را مدیریت نمایند بدون شک چشم مردم در ابتدا به همین مسایل است هر چند که در اصل باید مسایل برزک بصورت کلان دیده شود نه سطحی
با تشکر
دوست کوچک شما - مجتبی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد