گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

در جمع دوستان محله کارگاه

حضور در جمع تعدادی از جوانان محله کارگاه دیشب در طبقه سوم حسینیه مسجد امام حسین برایم بسیار باارزش بود. جمعی که با پایمردی مصطفی نعیمی و سلمان هوشیار و دیگر دوستان و مساعدت آقای محسن مجیدی زاده در یک اقدام یک ماهه شکل گرفت و قرار شد با قوت و انرژی بیشتر ادامه پیدا کند.
صحبت های مختلفی مطرح شد. مصطفی نعیمی از بهسازی و استفاده از اماکن قدیمی، شناسایی عمده فروشان و ارتباط با آنها جهت ارائه محصولات برزک، تأسیس صندوق قرض الحسنه و شناسایی نخبگان و تقدیر از آنها گفت.
خانم یوسفی در رابطه با راه اندازی کارگاهی جهت فرآوری محصولات کشاورزی صحبت کرد و مهندس مصلایی به واکاوی آسیب های فراروی پیشرفت برزک پرداخت. وحید ترابی به اعتمادسازی عمومی اشاره کرده و تأکید بر آن داشت که بدون همکاری و همیاری مردمی کاری از پیش نمی رود.
خانم شاهمیری گفت: باید از کارهای کوچک و مشخص شروع کنیم و به مرور قدم های بزرگ تری برداریم.
خانم معصومه شائمی بر مطالعه همه جانبه طرح های پیشنهادی تأکید کرد و گفت: طرحی موفق است که مردم به آن احساس نیاز داشته و برای آنها اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسبی صورت گیرد.
مجتبی غلامی تقسیم کار و پیگیری را مهم ترین مولفه های اجرایی شدن هر طرح دانست و سلمان هوشیار بر تعریف ساختار برای محقق شدن طرح های پیشنهادی تأکید کرد و اقتصادی بودن طرح های را با اهمیت دانست.
آقای ترابی برگزاری چنین جلساتی را با اهمیت توصیف کرد و خواهان استمرار تا حصول نتیجه شد.
تأکید اینجانب آن بود که نیازها را بشناسیم، اولویت بندی کرده و برای رفع آن راهکار پیشنهاد بدهیم آنگاه با تعریف ساز و کار مناسب و تقسیم کار و با پیگیری شایسته در محقق شدن هر طرح و ایده همت کنیم.
از دوستان درخواست کردم رویکردمان را نسبت به فرهیختگان برزکی از «درخواست کمک» به «ارائه خدمات» تغییر دهیم. چرا که چنانچه رفت و آمد آنان به برزک تسهیل گردد و محل زندگی مناسبی برای آنان مهیا شود؛ وجودشان در برزک به خودی خود منشأ خیر و برکت خواهد بود.
اکثریت دوستان توافق کردند که برگزاری جلسات در روز تعطیل استمرار یابد و در جلسه بعدی نیازها اساسی محله کارگاه و همچنین برزک شناسیایی و طرح های پیشنهادی ارائه گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد