گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

قدم اول انجمن شروع از خود است

خوشبختانه بعد از یک تلاش سه دهه ای فعالان رسانه، خانه ای بنام «انجمن فرهنگی روزنامه نگاران کاشان» با کمک و پیگیری اداره فرهنگ ارشاد اسلامی کاشان تشکیل شد.
اگر نگاهی گذرا به این تلاش ها داشته باشیم و علت ناکامی ها را واکاویم پراکندگی بیش از حد آرا، تغییرات ناموجه در اساسنامه و دور زدن مسئولین دولتی بخشی از آسیب های این امر می باشد که الحمدالله در این دوره تا حدودی رفع و البته اشکالات بیشمار دیگری همچنان باقی است که شایسته است برای حل آن همت کنیم.
اکنون با انتخاب اکثر فعالان رسانه ای کاشان هیئت مدیره ای تشکیل شد تا تمام زحمت اصلاح، برنامه ریزی و پیگیری مسائل را بر دوش گیرد.
به نظر اینجانب قدم اول شروع از خود است. قبل از آنکه برای احقاق حقوق خود به سراغ دیگران برویم می بایست با مراجعه به خود اشکالات را کم کرده و قبل از آنکه جوال دوز نقد و انتقاد را بر مسئولین فرود آوریم کمی خود را با سوزن خودسازی بنوازیم.
اعتقاد دارم ضعف اطلاعات رسانه ای، ناآشنایی با قوانین، بی توجهی به اصول حرفه ای روزنامه نگاری، تعامل نامناسب با مسئولین دولتی، حاکم بودن بیش از حد سلیقه در آراء و نظرات و حاکم شدن حاشیه های بر متن بخشی از آفت های رسانه ای کاشان است که دامن مطبوعات را آلوده نموده و آبرو و جایگاه رکن چهارم دموکراسی را تحت شعاع قرار داده است.
بی توجهی به ارزش های خبری و ضعف در نگارش، مخاطب رسانه را دلسرد کرده است. شایسته نیست تمام گناه روگردانی جامعه از مطبوعات را به گردن دیگران بیندازیم و هزار دلیل بتراشیم جز ضعف های بی شماری که در خبر، گزارش، یادداشت و مصاحبه خود دیده می شود.
نبود نیروهای با انگیزه، مستعد، متخصص و جوان در حوزه رسانه ای کاشان معضل دیگر این بخش است که پویایی و داشتن رسانه های قوی و منصف شهرستان مشروط به وجود آنان است که می بایست به راههای تحقق آن اندیشه کنیم.
البته اختلاف سلیقه و نظر در یک جمع ساده و صمیمی باعث ارتقا و تعالی می شود و این امر فرسنگ ها با تخریب و توهین و اهانت به خود و دیگران فاصله دارد و چنانچه تمامی عزیزان دل در گرو پیشرفت این تشکل داشته باشند با ارائه راهها و برنامه های خود به هیئت مدیره و کمک و همکارای با آنان تلاش خواهند کرد این نهال بی رمق را به درختی تنومند تبدیل کرده تا سایه سار همه فعالان رسانه ای گردد.
لازم می دانم ضمن تبریک به اعضای منتخب هیئت مدیره اولین انجمن فرهنگی روزنامه نگاران کاشان از تمامی همکاران و دوستان عزیز درخواست نمایم با هوشمندی و درایتی که به آن مزین می باشند همگام با استوار کردن ساختارهای این نهاد تازه تأسیس به تقویت جامعه رسانه ای کاشان همت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد