گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

حقوق کارگر کاشانی

خبر

نماینده کاشان، آران و بیدگل خبرداد:

 
حقوق 3 هزار کارگر کاشانی عقب افتاده است

به دلیل شرایط جغرافیایی و موقعیت استراتژیک آران و بیدگل و کاشان، این شهرستان توانایی تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور را دارد و دولت موظف است به صورت ویژه مسائل این شهرستان را درنظر بگیرد.

نماینده کاشان، آران و بیدگل در مجلس نهم، از ادامه روند بیکاری در کشور و شهرستان کاشان انتقاد کرد.

عباسعلی منصوری در این زمینه گفت: درحال حاضر بیش از ۳ هزار کارگر در شهرستان کاشان، آران و بیدگل حقوق معوقه و پرداخت نشده دارند که این مساله مشکلات زیادی را برای توسعه این شهرستان به وجود آورده است.

او افزود: برای حل مشکلات این کارگران، به سازمان‌ها و نهادهایی مثل کمیته امداد و بهزیستی متوسل شدیم تا بتوانیم باری از دوش کارگران برداریم، چرا که این مساله برای جامعه ما عیب بزرگی محسوب می‌شود.

نماینده کاشان، آران و بیدگل در تشریح راه حل خود برای برطرف کردن مشکل بیکاری گفت: به دلیل شرایط جغرافیایی و موقعیت استراتژیک آران و بیدگل و کاشان، این شهرستان توانایی تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور را دارد و دولت موظف است به صورت ویژه مسائل این شهرستان را درنظر بگیرد.

منصوری تصریح کرد: باید با پرداخت وام‌های مورد نیاز صنعتگران، روان سازی اداری و حمایت از تولیدات داخلی، زمینه را برای ایجاد شغل در منطقه کاشان، آران و بیدگل فراهم کرد و به طور کلی دولت باید چرخه صنعت در این منطقه را راه اندازی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، آموزش تخصصی کارگران را یکی دیگر از راههای توسعه صنعتی کاشان عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش همراه با کار، می‌تواند ما را به استانداردهای لازم نزدیک کند و همچنین راندمان کاری کارگران را دو چندان کند.

او استفاده از محصولات داخلی را راه دیگری برای حمایت از صنعت عنوان و یادآور شد: برای تکمیل شدن چرخه حمایت از صنعت در کشور، باید فرهنگ استفاده از تولیدات با کیفیت داخلی نهادینه شود.


منبع: ایلنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد