گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

مدیریت صحیح

خبر

امام جمعه کاشان در دیدار کارکنان آبفا:

خروج از بی‌آبی تنها در سایه مدیریت صحیح است

امام جمعه کاشان مدیریت در مصرف آب را یکی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی در حفظ منابع آب موجود اعلام کرد.
آیت‌الله عبدالنبی نمازی سه‌شنبه‌شب در دیدار کارکنان شرکت آبفای شهرستان کاشان در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مسئله آب از مهم‌ترین مسائل آینده جهانی است که نه تنها ایران بلکه ذهن بسیاری از کشورهای جهان را معطوف به خود کرده است.

وی یادآور شد: آب یکی از مسائل استراتژیک مهم ایران در آینده است که مدیریت مصرف آن برای حفظ منابع از هم‌اکنون باید در دستور کار قرار داشته باشد.

امام جمعه کاشان با تأکید بر کار کارشناسی بر روی نقاط قوت و ضعف آب دریای خزر، خلیج فارس و رودخانه‌های مهم اروند، زاینده‌رود، هیرمند و سایر رودهای پرآب کشور متذکر شد: برای استفاده از این ذخائر خدادادی در ایران نیاز به فعالیت‌های جهادگونه است.

نمازی عنوان کرد: ابتدا باید ظرفیت‌ها و استعدادهای بالفعل موجود کشور در بخش منابع و ذخائر آب مورد مطالعه دقیق و کار کارشناسی قرار بگیرد و در ادامه، شناسایی، اولویت‌بندی و طبقه‌بندی مشکلات برای موازنه بین ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و مشکلات صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات و بودجه پروژه‌های آب در استان‌ها و شهرستان‌ها باید براساس اولویت‌ها باشد نه براساس رابطه‌ها تصریح کرد: تخصیص اعتبارات پروژه‌های آبفا در سطح کشور باید براساس اولویت‌های جمعیتی، جغرافیایی و منابع آب استان‌ها تخصیص داده شود.

نمازی، دریافت سهم شهرستان از اعتبارات استانی با ایجاد یک جبهه واحد مدیریت شهرستان را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: برای دریافت سهم شهرستان از اعتبارات استانی به جای اقدام انفرادی مدیریت آبفا، با ایجاد جبهه واحد بین فرماندار، نماینده مردم در مجلس و مدیران مرتبط می‌توان زودتر به نتیجه مطلوب رسید.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه اجرای همزمان اصلاح شبکه آب شرب و پروژه فاضلاب شهری کاشان توسط شرکت آبفای این شهرستان را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت همکاری مردم و مسئولان در اجرای این دو پروژه مهم و حیاتی در کاشان تأکید کرد.

نمازی همچنین، شرکت آبفای شهرستان کاشان را یکی از شرکت‌های فعال و موفق شهرستان اعلام کرد و ضمن ابراز رضایت از عملکرد این شرکت متذکر شد: انتظار می‌رود فعالیت‌های شرکت آبفای کاشان موجب شود مسئولان نیز در اجرای طرح پیشنهادی این شرکت همکاری لازم را داشته باشند تا از بروز حوادث پیش‌بینی نشده در این بخش حیاتی جلوگیری شود. 


منبع: خبرگزاری فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد