گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

حل بحران آب منطقه نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی جامع است

خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در  نماز جمعه کاشان:
حل بحران آب منطقه نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی جامع است

در دومین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، با شعار(آب، فرهنگ و آموزه های دینی) مهندس صدرائیه مدیرعامل شرکت آبفای کاشان، طی سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه کاشان با اشاره به نامگذاری هفته اول تابستان به عنوان صرفه‌جویی در آب گفت: هدف از این نامگذاری که مقارن با شروع فصل گرما و شروع پیک مصرف آب شرب است مشارکت همه، در مدیریت مصرف و درست مصرف کردن آب می‌باشد.

وی افزود هرچند بحران آب و خشکسالی‌ها جهانی و کشوری است ولی این منطقه که در گوشه‌ای از فلات مرکزی ایران و شمال استان اصفهان واقع شده است در طول 40 سال گذشته 23 سال خشکسالی را تجربه که هفت سال آن در سال‌های اخیر بوده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای کاشان با بیان اینکه تنها منبع آب منطقه منابع زیرزمینی دشت کاشان است و این دشت همواره با بیلان منفی مواجه بوده است افزود: استحصال آب در دشت کاشان همواره بیش از تغذیه بوده و دشت کاشان اولین دشت در سطح کشور است که در سال 57 به عنوان دشت ممنوعه اعلام شد.

صدرائیه افزود: بعد از مدتی این دشت به دشت ممنوعه بحرانی تبدیل شده است و این بدان معنی است که برداشت آب از منابع زیرزمینی تتها برای شرب مجاز می‌باشد.

مدیرعامل آبفای کاشان رشد جمعیت و توسعه بخش کشاورزی و صنعت را در طول سالیان گذشته تصاعدی عنوان کرد و گفت: با وجود توسعه همه جانبه، منابع آبی همانی است که از سی سال گذشته در اختیار ما بوده و در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که بر اثر برداشت‌های بی‌رویه این منبع در حال فرونشست و فاجعه‌ای زیست محیطی منطقه را تهدید می‌کند.

این مسئول مدیریت مصرف را همه‌جانبه عنوان کرد و گفت: دیگر  یک نهاد یا یک مسئول نمی‌تواند به تنهایی چاره‌ای برای بحران آب بیندیشد و این امر نیازمند یک مدیریت جامع است تا برنامه‌ریزی کند و می‌بایست بخش کشاورزی و صنعت متناسب با شرایط به سمت و سوی مناسبی سوق داده شود.

وی افزود: این برنامه‌ریزی باید اتفاق بیفتد و بحمدالله ذهنیت این امر برای مسئولین با برگزاری  همایش بحران آب و کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب  شکل گرفته و حال نوبت ورود به برنامه‌ریزی مناسب در این راستاست.

صدرائیه با بیان این که زیربنای توسعه وجود آب در بخش‌های مختلف می‌باشد از مسئولین خواست انتقال آب خزر به کاشان و آران و بیدگل همچنان در رأس مطالبات به خصوص در دور چهارم سفر ریاست جمهوری به کاشان باشد.

برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع پروژه بزرگ فاضلاب کاشان و استقرار ایستگاه صلواتی وتوزیع پوستر و برشور و لوازم کاهنده آب و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های شرکت آبفای کاشان در محل مصلای نمازجمعه کاشان بود.

منصوری نماینده مردم شهرستانهای کاشان وآران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در غرفه آبفا از نزدیک با فعالیتهای شرکت آبفا آشنا شد و در جریان چگونگی روند اجرای پروژه فاضلاب شهری در شهر کاشان قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد