گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

فرماندار بی‌خبر رفت

خبر

فرماندار بی‌خبر رفت


فرماندار کاشان شنبه‌شب گذشته مورخ هشتم بهمن ماه در ادامه سلسله بازدیدهای دوره‌ای به همراه مسئولین شهرستان و بر خلاف بازدید قبلی بدون دعوت عمومی از خبرنگاران به روستاهای خنب و دره و جزه از بخش مرکزی و مرق و سادیان از بخش برزک رفت تا مصوبات انجام نشده سفیران خدمت که از فرماندار سابق به یادگار مانده است بررسی و در صورت اجرایی بودن، تدبیر  شود.

خبرنگار روزنامه کاشان که در بازدید قبلی حضور داشت؛ خبر از برخورد فرماندار با مردم و موج نارضایتی حاضران داد. به نظر می‌رسد این اطلاع رسانی باعث حذف دعوت عمومی خبرنگاران از بازدید دوره‌ای شد.

در بازدید قبلی برخورد آقای جوادی با مردم در جمع مردم نشلج که در مسجد روستا حاضر شده بودند به اوج خود رسید. وی در واکنش به درخواست مردم برای گفتن مشکلات، سخنان خود را ناتمام گذاشت و تریبون مسجد را ترک  و از مسئولین همراه خواست جلسه را ترک کنند.

در حالی که فرماندار و مسئولین تحت امر وی در حال ترک کردن مسجد بودند یکی از اعضای شورا با خواهش، فرماندار را از این کار منصرف کرد.

در این جلسه جوادی به کشاورزان نشلج که قصد مطرح کردن مشکل خود با اداره راه و ترابری داشتند اجازه نداد کلمه‌ای صحبت کنند و در مقابل به دفاع از مسئولین اداره راه و ترابری پرداخت و از مسئول روابط عمومی خواست دوربین را خاموش کند و گفت:

شما به آب نیاز دارید و می‌باید به کارتان رسیدگی شود نه این که سرتان را زیر بیندازید و بروید هرکاری که دلتان خواست انجام بدهید. این حرکت شما جرم است و تمامتان گیر هستید و حق اداره راه این است به خاطر این که حریم جاده را بدون اطلاع دادن و  طی نکردن مراحل قانونی تجاوز کرده‌اید، شکایت کند.

وی افزود: شما ضرر به جاده زده‌اید و زمینه ایجاد خطر فراهم کرده‌اید تازه اینجا دو قورت و نیمتان باقی است.

آقای جوادی با دفاع از مسئولین اداره راه ترابری ادامه داد: مسئول اداره راه مظلومانه از فرماندار می‌خواهد مشکل را با تشکیل جلسه‌ای با حضور بخشدار و دهدار و کشاورزان حل کنیم در صورتی که روز اول می‌توانست به مراجع قضایی شکایت کند و حکم جلبتان را به خانه‌اتان بفرستد.

در پایان جلسه کشاورزان حاضر به خبرنگار روزنامه کاشان گفتند در طول عمر انقلاب اسلامی هیچوقت و توسط هیچ مسئولی اینگونه به ما توهین نشده بود.

اگر چه ممکن است سخن آقای فرماندار در مورد ایجاد ضرر به اموال عمومی و حریم راه درست و قانونی باشد اما نفس برخورد ایشان با روستائیانی که حداقل توقعشان ازمسئولین شنیدن سخنان آنها است غیر قابل باور است.

گفتنی است آقای حاجی فرماندار سابق برای شنیدن و رفع مشکلات مردم در هر نوبت به یک روستا یا منطقه رفته و با دقت به حرف‌های آنها گوش می‌کرد و برای مشکلات چاره‌ای اندیشیده می‌شد. جوادی با تغییر نام سفیران خدمت به بازدید دوره‌ای تلاش کرده است مصوبات انجام نشده طرح سفیران خدمت را بررسی کند.

برای هر بازید دوره‌ای ۶ – ۵ روستا در دستور کار فرماندار قرار گرفته است و به این جهت فرصتی برای شنیدن مشکلات مردم نیست و بارها دیده شد که فرصت کلمه‌ای حرف زدن به جمع حاضر داده نمی‌شود. به نظر می‌رسد بازدید دوره‌ای هرچند ممکن است گره‌ای از مشکلات مردم باز کند ولی اثرات منفی برخوردهای عصبانی فرماندار که گویا ناشی از ضیق وقت است می‌تواند خدای ناکرده اثر نامطلوبی در اذهان عمومی باقی بگذارد.

ماهنامه جوان کویر
روزنامه کاشان
9 بهمن ماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد