گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

نامزدها خودشان جار زدند

خبر
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات کاشان و آران و بیدگل:
نامزدها خودشان جار زدند

«ما اجازه نداریم صلاحیت‌ها را منتشر کنیم و به نامزدها محرمانه اطلاع می‌دهیم. دلیلش را فقط به خودشان می‌گوییم. حال اگر کسی دوست دارد برود جار بزند بگوید ایهاالناس؛ من را به این دلیل رد صلاحیت کردند.»

اینها گفته‌های رئیس هیأت نظارت بر انتخابات است که در جواب سوال خبرنگار روزنامه کاشان گفت. چند هفته‌ای است که نتایج رد صلاحیت برخی از نامزدهای مجلس نهم به طور گسترده در میان مردم پخش می‌شود. روزنامه کاشان بعد از پخش خبر به سراغ نامزدهارفت و علت را جویا شد. تعدادی بر این اعتقاد بودند که علی‌رغم محرمانه بودن نتایج، نامزدهای رقیب به آن دسترسی پیدا کرده و با یک حرکت تاکتیکی و ترویج آن در بین مردم تلاش کرده‌اند نامزد رقیب را تخریب و آراء را به نفع خود جذب کنند.

رئیس هیأت نظارت ضمن رد پخش وضعیت صلاحیت‌ها از طریق مراجع مسئول گفت؛ ما صلاحیت و دلایل رد صلاحیت کاندیدا را به صورت محرمانه به نامزدها اعلام کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله یوسفی افزود: به مردم بگویید صبر کنند. تأیید یا رد صلاحیت‌ها قطعی نشده است. ۲۱ بهمن که شورای نگهبان نظرش را اعلام کند آنوقت تکلیف صلاحیت‌ها مشخص می‌شود.

وی در جواب این سوال که گفته می‌شود نظرات سلیقه‌ای باعث رد صلاحیت برخی از کاندیدای مجلس که جزء محارم و مدیران ارشد نظام هستند دخالت داشته است گفت: خبر صحیح این است که صبر کنید. خبر صحیح از آسمان نمی‌آید. وقت آن زمانی است که شورای نگهبان نظر خودش را اعلام می‌کند.

ماهنامه جوان کویر
روزنامه کاشان
8 بهمن ماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد