گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

تیمسار تأیید می‌شود

خبر
همه امیدوارند؛
تیمسار تأیید می‌شود


نه تنها من صددرصد به تأیید صلاحیتم امیدوار هستم بلکه تمام مردم شهرستان آران و بیدگل و دوستان که در شهرستان کاشان با من آشنایی دارند امیدوار هستند. چرا که اگر غیر از این باشد نشان می‌دهد اشکال در بررسی‌هاست.

تیمسار عباسعلی منصوری در جواب سوال خبرنگار روزنامه کاشان که از ردصلاحیتش پرسید، افزود: من ۳۲ سال بر اساس قانون اساسی جنگیده‌ام. برادر من بر اساس فرمان ولایت فقیه و برای حفظ و صیانت از مرزهای اسلامی شهید شده و خودم بر این اساس جانباز شده‌ام. در تمام انتخابات شرکت کرده و در زیر برگه داوطلبی اقرار کرده‌ام که به قانون اساسی و ولایت فقیه معتقدم.

وی افزود: حتی یک درصد امکان ندارد کسی که مشکلی داشته باشد در مسئولیت‌های کشوری که من داشته‌ام، قرار بگیرد. من عضو شورای امنیت کشور بوده‌ام و تا چند روز به آخرین مهلت قانونی رئیس دانشگاه جنگ بودم و همانطور که اطلاع دارید این مسئولیت در تمام ارتش‌های دنیا از مَحرم‌ترین افراد انتخاب می‌شوند و ترفیع درجه من توسط مقام معظم رهبری داده شده است.

منصوری گفت: من و تمام کسانی که در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از من شناختی دارند از این موضوع حیرت‌زده شده و با خود گفتند چگونه ممکن است برای کسی که رأی اول منطقه است این اتفاق بیفتد.

رد صلاحیت منصوری بر استناد بند ۳ ماده ۲۸ و محرمانه به وی اعلام شده، بر اساس این بند هیأت نظارت استان، وفاداری وی را به قانون اساسی و ولایت فقیه تأیید نکرده است. از او پرسیدم چرا این اعلام با وجود محرمانه‌بودن علنی شده است و تبعات آن چه می‌تواند باشد. این کاندیدای مجلس نهم در جواب خبرنگار روزنامه کاشان گفت:

این مرحله‌ای از قانون است و مرحله نهایی نیست. هنوز نظر قطعی صادر نشده است. نظر قطعی دوم اسفند داده می‌شود تا آن موقع تمام کاندیداها شرایط یکسان دارند و هیچ نامزدی نمی‌تواند بگوید من همین الان تأیید یا ردصلاحیت نهایی شده‌ام. ممکن است مردم تصور کنند پایان کار است ولی به طور قطع کسانی که در سیاست هستند می‌دانند اینگونه نیست.

وی افزود: هرچند رد صلاحیت محرمانه ابلاغ می‌شود ولی به نظر می‌رسد رقبا دسترسی پیدا کرده و سعی می‌کنند با رواج آن در جامعه به مردم شوک وارد کرده و این فقط یک تاکتیک برای خارج کردن رقیب است و این گونه القا می‌کنند که پایان کار نامزد است تا مردم را به طرف خود بخوانند. این موضوع در مقابل کسانی شدت بیشتری دارد که از محبوبیت بالایی بین مردم برخوردار هستند.

منصوری تبعات آن را از دو زاویه بررسی کرد و گفت: از یک طرف باعث لطمه با کاندیدا شده و مردم می‌گویند چه مشکلی داشته که رد صلاحیت شده است و از زاویه‌ای دیگر نشان از مظلومیت فرد دارد که چگونه صلاحیت وی با این همه سوابق تأیید نشده است.

عباسعلی منصوری خاطرنشان کردن رسانه‌های با اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح می‌توانند باعث آگاهی مردم شده و جلوی رواج شایعات را گرفته از همین جا به مردم می‌گویم رأی اول همچنان پابرجاست  و نظر مسئولین امر و شورای نگهبان مبتنی بر آنچه آحاد مردم تصور می‌کنند خواهد بود.

ماهنامه جوان کویر
روزنامه کاشان
6 بهمن ماه 1390

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد