گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

درد شیرین و خماری غم انگیز

درد شیرین و خماری غم انگیز
بررسی نقش طبی مواد مخدر
دکترها گفتند چاره ای ندارد. همه ی راهها را رفته و کم تر نتیجه گرفته اند. سلول های سرطانی که از زیر گلو مادر بر نفس ما بند زده بود پیشرفت کرد و به ناحیه سر رسید تا سیه روزمان کند. این یعنی درد برای مادر و سنگینی غم روی سینه ما که خوراک شب و روزمان شود.
سلول های درد وجود مادر را در هم پیچید. درد امان مادر را بریده بود. درد بود که عزیزترین کس مان را پیش چشم ما آب می کرد. روز به روز ضعیف تر و نحیف تر می شد. گرفتار بستر شد ولی همچنان برای نماز و دعای خود نشست و برخاست می نمود . همه ی اینها بیش از یک سال نشد ولی اندوه را در همه زندگی ما سایه کرد.
درد از گلوی مادر شروع شد و کم کم به صورت قلمبه ای زیر گلو نشانمان داد. درمان با عمل جراحی و برداشتن سلول های سرطانی پی گرفته شد و با پرتو درمانی ادامه پیدا کرد. اشعه ها روی حنجره و تارهای صوتی اثر گذاشت و صدای مهربان مادر را کوتاه و کوتاه تر کرد و آتش را در وجود ما بیشتر و بیشتر نمود. تجویز دارو بعد از همه ی اینها آخرین راه بود ولی مادر ابروان را گره کرده  بود و خود را به سختی برای زندگی در کنار فرزندان پیوند می زد. مادر مصمم به خام خواری شد تا با اراده ای فولادین به مبارزه این بیماری لعنتی برود.
آخرین تجویز؛ مصرف ذره ای تریاک برای کاهش درد بود. به سختی از جایی تهیه شد. شب هنگام که درد، خواب از چشمان وجود نازنین برده بود در کنار بسترش زانو زدم. از من خواست پوست سرش را به سختی خارش دهم تا کمی تسکین یابد. درد در همه سرش پخش شده بود. دست در موهایش بردم و همراه با نوازش گفتم؛ مادر می خواهی با ذره ای تریاک تحمل درد را آسان کنی و مادرانه گفت؛ می خواهی معتادم کنی؟ می خواهی وقتی خوب شدم گرفتار تریاک شوم؟ و من از درخواستم شرمنده شدم و ساعتی بعد پاکِ پاک پر زد و از بین ما رفت.
در جایی خواندم که برای بعضی از بیماری ها مواد مخدر تجویز می شود. از کاربرد طبی آنها خواندم که خاصیت آنتی بیوتیک ، ضد درد و ... در بعضی از تومورهای سرطانی می تواند باعث عدم رشد شود و درد را کاهش دهد ولی آیا این انسان های نازنین که مثل کوه در مقابل درد جانفشانی می کنند حاضر می شوند تا ذره ای از این مواد افیونی مصرف کنند؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد