گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

ارزش ها را با زبان هنر بگوییم

سرپرست فرمانداری کاشان:


  ارزش ها را با زبان هنر  بگوییم


سرپرست فرمانداری کاشان در سمپوزیم مجسه سازی سردیس سرداران شهید کاشان گفت: با این اقدام کاری نو در حوزه گرامیداشت دفاع مقدس ایجاد شده است که امیدواریم نقطه عطفی در حرکت هایی باشد که در آینده برای ایجاد جذابیت های لازم در معرفی شهدا و ایثار گری های این عزیزان مورد استفاده قرار گیرد.


دکتر حمیدرضا مومنیان افزود: ساحت هنر و ساحت شهادت هر دو بسیار والاو مقدس است. تاریخ هنر ایران را که ورق می زنیم نام پرآوازه کاشان را در برگ برگ این تاریخ مشاهده می کنیم آفرینش های بزرگ و ماندگار توسط هنرمندان ، دانشمندان و بزرگان این خطه عالم پرور و تأثیرات شگرفی که هنرمندان این خطه در ابعاد مختلف در طول تاریخ داشته اند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین در حوزه ها سیاسی به وفور به چشم می خورد.


وی تصریح کرد: آنچه هنرمند را از سایر افراد جامعه متمایز می کند آفرینش متفاوت با ابزار و سایل ساده است . هنرمند با آفرینش یک اثر در حقیقت یک کار خدایی انجام می دهد . وقتی خداوند متعال آدم را خلق می کند خودش احسن می گوید؛  فتبارک الله احسن الخالقین را برای آفرینش خود به کار می برد و این نقطه اساسی توجه به هنر و هنرمند است. شاید ابزاری که در اختیار هنرمند است به ظاهر ساده به نظر برسد ولی نفوذ این ابزار در بیشترین درجات و احساس جامعه جاری و اثرگذار است.


دکتر مومنیان یادآور شد: عرصه های هنری مثل موسیقی ، نقاشی ، پیکر تراشی ، معماری ، تئاتر ، سینما عرصه های تأثیر گذار و دارای ظرفیت های بالا برای انتقال مفاهیم ارزشی است که امیدواریم از این ظرفیت که با اقدام شایسته شهردار و شهرداری کاشان انجام گرفته است نقطه ی شروعی برای بیان مفاهیم فاخر به خصوص در تاریخ انقلاب و تاریخ جنگ باشد.


سرپرست فرمانداری کاشان تأکید کرد: گاهی قضاوت های ما بر مبنای ظاهر است و ظاهر جامعه را به کل جامعه و اعتقادات جامعه تعمیم می دهیم . ولی وقتی در رهنمودهای مقام معظم رهبری دقت می کنیم ایشان – نقل به مضمون – اشاره دارند که هنرمند را باید بر اساس برآیند زندگی اش مورد توجه قرار دهیم. افت و خیزها در همه زندگی هاست ولی توجه به این نکته مهم است که ابزاری که اندیشه ای خلق می کند و آفرینش را رقم می زند در اختیار هنرمند است که بسیار تأثیر گذار است و نباید با قضاوت های سطحی این سرمایه ارزشمند را نادیده گرفته یا سخیف بشماریم.


وی تصریح کرد: به هر صورت ارتباط با هنرمند ظرافت می خواهد دقت می خواهد قضاوت عجولانه سم کشنده حوزه هنر و هنرمندی است و امیدواریم با این اتفاقی که در کاشان رقم خورد شاهد بلوغ بیش از پیش حوزه هنر باشیم .


مومنیان افزود: کاشان سراسر ارزش هنری و اجتماعی است و برجستگی های حوزه معماری را در این سال های اخیر شاهد هستیم که پرداختن به خانه های تاریخی و باززنده سازی بافت سنتی نمونه ای از آن است و خیری که از این طریق برای شهرستان رقم خورده است شایان توجه است .


سرپرست فرمانداری کاشان اظهار داشت: امیدواریم این آغاز  مبارک که به میمنت یاد و نام شهدای گرانقدار و انفاس پاک این شهیدان است مقدمه بروز و ظهور جلوه های دیگری از هنر کاشان باشد و لازم است به همه عزیزان که این زحمت کشیدند و این فرم جدید و جذابیت جدید را برای توجه به مفاهیم ارزشی ایجاد کردند خسته نباشید و دست مریزا بگوییم و باید مراقبت کنیم این اقدامات به صورت محض و خالص ارائه شده و از هر گونه شائبه ای به دور باشد و انشاءالله همینطور خواهد بود به برکت وجودی که از شهدا در این آثار متجلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد