گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

موفقیت کسب و کار در استفاده از روش های نوین است

فرماندار در افتتاح خانه کسب و کار کاشان


موفقیت کسب و کار در استفاده از روش های نوین است


سرپرست فرمانداری کاشان در افتتاح خانه کسب و کار این شهرستان گفت: روش های سنتی برای راه اندازی کسب و کار هزینه بر و ناموفق است و موفقیت بر پایه ای از توجه به روش نوین استوار شده است.


دکتر حمیدرضا مومنیان تصریح کرد: وقتی اجزای کسب و کار را بررسی می کنیم داشتن ایده ، استفاده از ابزار و لوازم مورد نیاز و عملیات اجرایی و سرمایه ثابت و درگردش بخشی از این فرآیند است ولی داشتن همه اینها الزاماً تضمین کننده راه اندازی کسب و کار موفق نیست.


وی افزود: آنچه اکنون در روش هاس سنتی شاهد آن می باشیم مواجه شدن کارآفرین با مشکلات عدیده ای است که مسیر تولید و فروش را سخت و پرچالش نموده است ولی مسائل و مشکلات کسب و کار در رویکرد نوین آن است که همه مسائل فرآیند کسب و کار قبل از راه اندازی پیش بینی شده و برای آن چاره اندیشی انجام گیرد .


دکتر مومنیان یادآور شد: در نگاه سنتی کسی که کسب و کاری را راه اندازی می کند تلاش دارد تا از صفر تا صد کار را شخصاً پیگیری کند و مسئولیت همه امور را به عهده می گیرد ولی طی کردن علمی و درست مسیر کسب و کار اینگونه نیست و باعث می شود هزینه های به واسطه آزمون و خطا افزایش پیدا کند و اگر هم در راه اندازی شاهد موفقیت نسبی باشیم ولی در خصوص توسعه و نوسازی با مسائل و مشکلاتی بسیاری مواجه می گردیم.


دکتر مومنیان راه اندازی خانه کسب و کار شهرستان را در راستا نگاه تخصصی به کارآفرینی عنوان کرد و گفت: خانه کسب و کار مجموعه ای تخصصی است که کلیه جوانب موضوع را در نظر گرفته و فرآیند تبدیل ایده به محصول را بررسی می کند و با نگاه کارشناسی آزمون و خطا سرمایه گذار و تولید کننده را کاهش می دهد.


وی خاطرنشان کرد: خانه کسب و کار به صاحبان ایده و سرمایه کمک می کند تا کوتاه ترین و ایمن ترین مسیر را طی کرده و با اطمینان خاطر کالای خود را تولید کنند و در بازار مصرف به فروش برسانند.


سرپرست فرمانداری کاشان تأکید کرد: دغدغه نظام آن است که وابستگی اقتصاد کشور را به منابع نفتی کاهش بدهیم . برای تحقق این امر نیازمند استفاده از روش نوین کسب و کار و استفاده از تکنولوژی های دانش بنیان در اقتصاد می باشیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد