گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

وقتی کف گیر تحلیل صدا و سیما به ته دیگ می خورد

زمستان گرم یا سرد


وقتی کف گیر تحلیل صدا و سیما به ته دیگ می خورد


چه می کند این صدا و سیما. کم کم مزه را از حد به در برده است. این قدر که حال آدم را یه جوری می کند. تنها برنامه ای که گاهی مردم را به تلویزیون وصل می کند، خبر است. اون هم دارند ملت را ناامید می کنند. به خصوص با خبرنگارانی که یا خیلی رئیس دوست هستند یا فکر می کنند مخاطبانشان خالی از اندیشه اند و   خیلی به حرف و موضع گیری و تحلیل و تفسیر آنها فکر نمی کنند.

امشب تصادفا گذارم به برنامه نشست خبری شبکه دو افتاد. در نیم ساعت برنامه 30 دفعه با خودم کلنجار رفتم. خاموش کنم. برم. نرم . شبکه دیگه ای را بزنم. برم ؛ موضوع مهم و جالب بود ولی اینقدر رفتار مجری و سوال هایش سخیف بود که آدم را در برزخ ماندن یا رفتن عذاب می داد.

 نمی دانم این روزها حیدری از معدود مجریان توانمند صدا و سیما کجاست. زمانی که برنامه اجرا می کرد ، کیف می کردیم. با رئیس جمهور مملکت هم که برنامه داشت خودش را از دست نمی داد. پاچه خواری نمی کرد. بی مزه بازی هم در نمی آورد و از همه مهم تر با وجودی که اقیانوسی از اطلاعات بود؛ نگاهش ؛ نگاه عاقل اندر سفیه نبود. با تواضع گفتگو می کرد. مبادی آداب بود. اینجوری بود که گفتگویش به دل آدم می نشست و هی به این فکر نمی کردی که وقت و زمانی که گذاشته ای و برنامه را نگاه می کنی پوچ شده است. تلف شده است و به شعورت هم توهین شده است.

امشب مردم را پای تلویزیون نشانده اند. رئیس هواشناسی را آورده و می گویند تو گفتی زمستان عادی است. وزارت نیرو و مدیریت بحران هم به دستگاههای اجرایی نامه زده اند که زمستان سخت است و پیش بینی های لازم را داشته باشند. حالا یا تو دروغ می گویی یا آن یکی.

آخر مرد حسابی. تهیه کننده محترم. خانم مجری که فکر می کنی هرچی بهت می گویند باید بگویی. برا چی اینقدر خودتون را اذیت می کنید. صاف و پوست کنده بگویید دولت تدبیر و امید ناکارآمد است. من قول می دهم آب از آب تکان نخورد . هیچ اتفاقی هم نیفتد.   هیچ مرجع قضایی هم نگوید بالای چشمتان ابروست. ولی خدایی اینقدر شان نقد و تحلیل و نشست خبری را پایین نیاورید.

قرار نیست وقتی کف گیر تحلیل و تفسیر به ته دیگ خورد برویم به جای نقد مچ گیری کنیم. خوب زشت است این کار. نکنید. مردم می خندند. طنز می شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد