گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

باز آی، هر آنچه هستی باز آی

زمان رفتن رسید؛


باز آی، هر آنچه هستی باز آی


هیچ چیز سخت تر از دل دادن و دل کندن نیست. حس رفتن چیزی کم از مردن - دور از جان شما - ندارد . حس بدی است. وقتی دل می بندی سرخوش می شوی بی خبر از آن که ناخوشی پیش روی ات است. به همین زودی . به یک چشم بر هم زدن . با هزار شوق و ذوق میایی ولی برای رفتن قدم از قدم برداشته نمی شود. مثل این که یک سنگ هزار منی به پاهایت بسته اند.


سفر برای ما ایرانی ها بیشتر از همه ، تداعی کننده آمدن به مشهد الرضا است. 

دوست داریم حداقل سالی یکی دوبار بیاییم و حتی ترجیح می دهیم محل اقامتمان نزدیک حرم باشد تا زیارت، قلب سفرمان شود.


معنویتی که در بارگاه امام  جاری است آنچنان از خود بیخودمان می کند که برای آمدن لحظه شماری می کنیم، وصال که  دست داد محو تماشای یار ، زمان از کفمان می رود. تا به خود میآییم وقت رفتن می شود. دلمان را جا می گذاریم و با جسم بی روح بال بال می زنیم تا چه شود که شاهین اقبال بازآید و توفیق دیدار ، جان به جسم فرسوده ی ما بازآورد.


حرم امام مرکز نور است.  جان و دل زوار در گرداگرد این خورشید تابان حس پرواز می گیرد. وجود ؛ تمام قد در اولین نگاه بر گنبد طلایی به تعظیم عاشقانه فرود می آید.


نگاهت که به ضریح می خورد. دلت آوار می شود. هوری می ریزد پایین. شکوه روحانی و عطر معنوی حرم عجیب است. . هر چه جلوتر می روی بیشتر و بیشتر تکانده می شوی.  درون واقعی از برون خود ساخته عیان می گردد.

گویی سر پل صراط است. خدا هست و تو. تو و دست خالی. خالیه خالی. عمر رفته. دنیای بر خواب و خیال گذشته. کوله بار خالی و انبوه کارهای نکرده. منیت های سر به فلک کشیده و توان بی توانی


ذوب در شعاع خورشید ، چنگ بر پنجره فولاد می زنی. زمان متوقف می شود.  آسمان بر هم می ریزد. ستارگان گرداگرد حرم به طواف می آیند. محشر می شود. صدای خدا، نوای دلنواز عالم گیر می شود؛

بازآی . هرآنچه هستی باز آی.

نظرات 1 + ارسال نظر
دلسوختگان سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:09 ق.ظ http://dlsokhthgan4000.blogsky.com/

خاک شد هرکه بر این خاک زیست ...
خاک چه داند که در این خاک کیست ...
سرانجام که باید در خاک رفت ...
خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد