گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

استقرار پایگاه امداد هوایی در مراسم قالیشویان



برای نخستین بار پایگاه امداد هوایی با هماهنگی های انجام شده بین اورژانس کاشان ، مدیریت بحران شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان قم در مراسم قالیشویان مستقر شد تا مباحث امدادی این مراسم بزرگ را پشتیبانی نماید.


سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان این خبر گفت: شکوه مراسم قالیشویان که هر ساله در هفته دوم و سوم مهرماه در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود ایجاب می کند تا کلیه مباحث این خیل عظیم زوار مشتاق به نحو شایسته مدیریت شود و استقرار این پایگاه در روز مراسم بر اساس این نگرش است.


دکتر حمیدرضا مومنیان افزود: در این مراسم، بالگرد امدادی استان قم بعنوان نزدیک ترین پایگاه امداد هوایی با آمادگی کامل در پایگاه امداد هوایی مشهد اردهال مستقر شد .


وی یادآور شد: با استقرار پایگاه امداد هوایی در منطقه این فرصت در اختیار امدادگران قرار می گیرد تا برای انتقال مصدوم در کمترین زمان ممکن و بیشترین تعداد اقدام نمایند به نحوی که امکان انتقال همزمان 6 مصدوم فراهم می گردد.


سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: زمان انتقال مصدوم از این پایگاه امداد هوایی به مرکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و یا دانشگاه علوم پزشکی قم کمتر از 20 دقیقه می باشد و قطعاً کاهش زمان انتقال با توجه به ترافیک ایجاد شده در روز مراسم امری ضروری و حیاتی می باشد.


دکتر مومنیان تصریح کرد: ستاد برگزاری مراسم قالیشویان از ماهها پیش تلاش کرده اند با بررسی همه جوانب برگزاری با شکوه این مراسم مشکلات احتمالی را مرتفع نموده و شرایطی فراهم کنند تا عزاداران و زوار با شرایط مناسب به آستان مقدس مشرف شده و از برکات معنوی این فضای روحانی بهره مند گردند.


وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده  ایجاد کنارگذر مشهد اردهال می باشد که به خوبی توانست بار ترافیکی که متوجه اطراف آستان بود کاهش داده و رفت و آمد زائرین حضرت علی ابن امام محمد باقر علیه السلام را تسهیل نماید.


 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد